problemen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: problemen Auteur: Knabbelnoot BerichtGeplaatst: di 18 sep 2007 22:58
    —
Bedankt voor jullie hulp Smile

Laatst aangepast door Knabbelnoot op wo 26 sep 2007 16:39, in totaal 2 keer bewerkt

#2: Re: Brommer verkocht, nadietijd problemen. Auteur: Sam01 BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 16:54
    —
Knabbelnoot schreef:
omdat ik geen andere optie had heb ik een bromfietshandelaar gebeld...t

Hoezo geen andere optie? Er is een koopovereenkomst gesloten, het goed is geleverd. Gezien het feit dat de brommer goed liep (en loopt) lijkt het me geen verborgen gebrek. Tevens heeft de koper ook onderzoeksplicht.

Wat heb je trouwens afgesproken met de koper toen je naar de bromfietshandelaar ging?

#3:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 22:26
    —
Quote:
Mij is immers verteld dat de brommer kapot was en niet meer liep.
Maar dat heb je zelf niet meer gecontroleerd en dat is dan het spijtige in dit verhaal.

Overigens vind ik het ook vreemd dat de handelaar de brommer pas start wanneer die zich in zijn winkel/werkplaats bevindt. En dat meldt hij je dan ook nog en daardoor ontstaat eigenlijk je probleem: je baalt. Terecht overigens.

Formeel zou je denk ik vernietiging van de overeenkomst op grond van dwaling (6:228 BW) kunnen vragen. Maar op grond van het tweede lid van dat artikel en dan met name het stuk (..) of die in verband met de aard van de overeenkomst, de in het verkeer geldende opvattingen of de omstandigheden van het geval voor rekening van de dwalende behoort te blijven. (..) en jouw feitelijk niet-controleren denk ik dat dat niet echt haalbaar is.

Ikzelf zou proberen of ik het in goed overleg met de brommerhandelaar kon terugdraaien of dat hij die 200 euro nog wil bijleggen, nu de brommer toch goed (b)lijkt te werken.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl