aantallen zaken ex art. 12 Sv - verklaring?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: aantallen zaken ex art. 12 Sv - verklaring? Auteur: flow BerichtGeplaatst: za 14 jul 2007 22:10
    —
I.v.m. mn scriptieonderzoek heb ik wat cijfers verzameld aangaande de aantallen procedures ex art. 12 Sv, zie hieronder de tabel. Jullie weten wel; bij art. 12 Sv gaat het om beklag tegen niet-vervolging bij een Gerechtshof.

Er blijkt sprake te zijn van een - overigens in de literatuur volgens mij tamelijk onopgemerkte (de rode cijfers zijn ongepubliceerd) - nogal heftige stijging. Een toename met de factor 15 vanaf 1972, volgens mij.

Hoe verklaren jullie die stijging?

#2: Re: aantallen zaken ex art. 12 Sv - verklaring? Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: za 14 jul 2007 22:29
    —
flow schreef:
Hoe verklaren jullie die stijging?

Lijkt me dat je eerst het totaal aantal strafzaken ernaast moet zetten en dan de differentiaal van beide pakt?

#3:  Auteur: flow BerichtGeplaatst: za 14 jul 2007 22:57
    —
Hier de aantallen technische en beleidssepots en de rechtbank- en kantonstrafzaken als ook de transacties van 1994 tot 2005.

Hoe 'neem ik de differentiaal'?

#4:  Auteur: flow BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 3:01
    —
De percentuele verhouding tussen aantallen beklagzaken ex art. 12 Sv enerzijds en door de rechtbanken in eerste aanleg afgedane strafzaken en de totale OM-afdoening anderzijds, ziet er zo uit (bron CBS/Hoven):

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl