gedoogplaats met overgangsrecht wat is mijn recht in deze.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: gedoogplaats met overgangsrecht wat is mijn recht in deze. Auteur: deuwertje BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2007 12:35
    —
Hallo Allemaal,

Ik woon op Parc de IJsselhoeve in Nieuwerkerk aan den IJssel. Daar heb ik een gedoogplaats met overgangsrecht. ( Dat wil zeggen dat de volgende door overgangsrecht daar mag wonen). Nu gaan wij verhuizen en willen de chalet met gedoogplaats en overgangsrecht verkopen. Echter de nieuwe "sinds vorig jaar eigenaar" zegt dat het veld waar het chalet op staat waarschijnlijk opnieuw wordt ingericht en dat ze daardoor niet kunnen zeggen of de plaats nog wel blijft bestaan. Met daaraan toevoegend dat we vrij zijn de plaats met chalet te verhuren tot zij het zeker weten en daarna te verkopen. Dit kan nog wel een jaar duren.

Verhuren is voor ons echter geen optie. Al ons geld zit in het chalet en verhuizen kost zoals jullie weten ook geld.

Ik heb bij de gemeente geďnformeerd of dit kan. De plekken zijn ontstaan door gemeentelijk wanbeleid betreffende illegaal wonen. Toen de gemeente dit na jaren gedogen aan ging pakken, gingen bewoners naar de rechter en werden de bewoners in het gelijk gesteld. De gemeente heeft die plaatsen toen gedoogplaatsen gemaakt met overgangsrecht.

Wat misschien ook nog van belang is, is dat er voordat Topparken (de eigenaren van Parc de IJsselhoeve), het park kochten er besprekingen met de gemeente hebben plaats gevonden en er een convenant is opgesteld, waarin beide partijen dingen afspreken. In dit convenant worden gemeentelijke taken betreffende gedoogbeleid overgedragen aan Topparken. Het gevolg laat zich raden. De gemeente trekt zijn handen af van het gedoogbeleid en de gevolgen daarvan.

Wat ik dus wil weten is wat zijn mijn rechten in deze, daar we zelf dus dik geld betaald hebben voor de gedoogplaats met overgangsrecht aan de vorige bewoner. Er gaan geruchten dat Topparken, vrij gekomen gedoogplaatsen, zelf voor € 25.000,00 tot € 30.000,00 verkoopt.

Ik hoor graag jullie input.

Alvast bedankt.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl