Bureaustoel na zwangerschap; weigering werkgever
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Bureaustoel na zwangerschap; weigering werkgever Auteur: sjoukje87 BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 9:59
    —
Hallo,

IK heb een vraag over case die ik moet maken. Het gaat om een mevrouw die na haar zwangerschap last van haar rug heeft gekregen. Om hele dagen haar werk te kunnen doen heeft ze een speciale stoel nodig. Zij werk nu 24 uur per week. De werkgever weigert de stoel echter aan te schaffen, het kost te veel (€650). Nou ben ik opzoek naar jurisprudentie, maar ik kan nergens een soortgelijke zaak vinden. Iemand een idee?

#2:  Auteur: sjoukje87 BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 18:45
    —
Iemand die hierover een idee heeft hoe ik dit het best kan oplossen?

#3:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 19:35
    —
Wat zijn de toepasselijke wetten en wetsartikelen die je nu al gevonden hebt? Aan de hand daarvan zou je kunnen zoeken in Kluwer Plaza.

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 22:17
    —
Ik zou niet in eerste instantie naar jurisprudentie op zoek gaan. Eerst eens kijken wat voor wetten en artikelen van toepassing zijn, zoals tikSimone al zegt. Wat is het "juridisch kader"?

#5:  Auteur: Marco Knol BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 1:39
    —
Dat is een hele domme werkgever die kennelijk nog nooit van kosten/baten analyse heeft gehoord. Maar goed; twee trefwoorden; reïntegratieverplichting en "goed werkgeverschap".

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl