Familie recht in combinatie met Rv en volgorde van beh.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Familie recht in combinatie met Rv en volgorde van beh. Auteur: Aservire BerichtGeplaatst: di 24 apr 2007 14:40
    —
Hoi graag wil ik wat meer duidelijkheid over onderstaande zaak, ik heb het zakelijk gehouden maar als je meer info wenst laat weten.

Het betreft een familie rechtzaak.
Namens de familie heb ik een verzoekschrift ingediend vervanging bureau jeugdzorg. De familie en de door jeugdzorg ingeschakelde zorgverleners kunnen niet meer met het bureau jeugdzorg door 1 deur.De familie wil wel de hulp blijven ontvangen maar wil de coordinatie vanuit een andere zorgverlener laten lopen, en de wet geeft die mogelijkheid.

Hierop heeft de bureau jeugdzorg 35 dagen later een verzoekschrift ingediend om gemachtigde te weigeren.
Dit op grond van art.280 jo 81 Rv

De mondelinge behandeling heeft plaatsgevonden en alles is doorverwezen naar de meervoudige kamer.

Mijn vragen:

1. Volgens mij dient eerst het verzoekschrift van ons behandeld te worden. Echter bjz wil 1st de weigering gemachtigde behandeld zien. Volgens mij omdat ze dan makkelijk van die "vervelende gemachtigde" afkomen.
Klopt het dat de verzoekschriften op volgorde van binnen komst behandeld dienen te worden ?

2. Tijdens de mondelinge behandeling in de enkelvoudige kamer heb ik betoogd dat op grond van art. 81 Rv uitsluitend de Kantonrechter bevoegd is om zo een verzoek te behandelen welke ingediend is door bureau jeugdzorg.
Klopt mijn uitgangspunt ?

De meervoudige kamer wil nu in 1 familie rechtzitting 2 procedures gaan behandelen. Het verzoekschrift van BJZ tegen de gemachtigde en het verzoekschrift van de familie tegenen BJZ.

Heb 8 dagen geleden de griffie gebeld en gevraagd of de meervoudige kamer VOOR de zitting een besluit wil nemen of men beide procedures apart en of in welke volgorde het behandeld gaat worden. Echter het lijkt erop dat de rechters dit niet willen doen, vandaag belde de griffie dat de rechters na 8 dagen nog geen besluit hadden kunnen nemen........

Graag jullie adviezen !

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl