Productherstel
#1: Productherstel Auteur: gabriel
Geplaatst: za 03 feb 2007 12:21
Geachte lezer,
Ik denk wel dat ik het goed lees maar zou graag een juridisch oog hierover laten gaan.
Dat wij kan mij vertellen of dit klopt:
Ik heb een Toshiba A100-410 zins een maand dus met een jaar garante en extra verzekerd.
Nu komt de vraag: en ik schrijf even letterlijk over wat erop staat:
TOSHIBA
PRODUCTHERSTEL
Dit medium bevat software die als back-up is bedoeld. De fabrikant van het met de software gekochte computersysteem is volledig verantwoordelijk voor de prestatie van de software.
Dan mijn vraag mede ook om het oponthoud met men studie.
De computer heeft een harde schijf van 160Gb
Een der partijen dus of Toshiba of CentralPoint heeft de boel geinstalleerd.
Verkoper is: CentralPoint te Amstelveen
Koper ben ik dus
Ik heb gevraag bij aankoop om XP Prof. te installeren en of die geinstalleerd was.
Antwoord: zat er op.
Nu blijkt zonder mijn opdracht en normaal hinderd dat ook niet: de schijf hebben ze in tweeen gedeeld dus C en D plus nog 512MB onbekend.
Op C staat dus de softwaren zoals het hoort en dan mag je verwachten dat je ook op D kunt komen.
Voorbeeld: je schrijft een document en wil dat bewaren op D, nou dat kan niet.
Het blijkt dat je op geen enkele manier op D kunt komen.
DAN HET VERHAAL VAN BOVENSTAAND:
De laptop had toch normaal werkend afgeleverd moeten worden, ik heb toch geen opdracht gegeven om de schijf te delen ofwel een partitie te maken zogenaamd D
In de omschrijving van de Laptop A100-410 bij Toshiba.nl kun je als je Notebook aanklikt en dan A100 aanvinkt de 410 zien.
Bij de omschriijving staat nergens dat de harde schijf in C en D gemaakt zou worden.
Dan nog iets vreemds:
op de site van Toshiba com is de laptop al niet meer te koop, dus waarschijnlijk uit de productie genomen.
Had men dat niet moeten mededelen.
Bij HP staat duidelijk welke printer etc. uit de productie is genomen.
Wie wil me helpen met advies, door men ernstige ziekte kan ik niet alles overzien en het gaat me nu puur om het juridische.
Dus had men moeten melden aan mij van dat hij uit de productie was! want het bedrag is wel groot genoeg.
Idem dat met de harde schijf, want nu moet hij weer weg, en dus ligt men leren in de gezonde uren plat.
Ik heb nu eerst een monteur besteld bij Planet Internet (in house) want Toshiba dreigd dat als het door andere software komt het handen vol geld kost. Ik heb alleen orginele software omdat ik ondernemer ben geweest.
vr.gr. en vast dank
Gabriel
|
#2: Auteur: tikSimone
Geplaatst: za 03 feb 2007 15:55
Gabriel, kun je het alsjeblieft bij 1 topic houden, anders wordt het zo verwarrend.
|
|