jaaropgave oxxio
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: jaaropgave oxxio Auteur: sandra1782 BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 23:27
    —
wij hebben oxxio als leverancier van gas en stroom. In aug 06 hebben ze ons een jaarrekening gestuurd van stroom en deze na 4x bellen uitbetaald omdat we geld terug kregen.
In aug hebben ze ook een jaarrekening gestuurd van gas ook daarin werd vermeld dat wij geld terug kregen. Ook daarover heb ik gebeld en gemaild. Ik kreeg als antwoord dat de jaarrekening van gas niet klopte en dat wij een andere krijgen.
Wij zijn nu eind dec en nog hebben wij niks ontvangen. Ik heb gebeld, naar een 0900 nummer dus tikt lekker aan en kreeg als antwoord wij zijn er mee bezig.
Ik heb ook brief geschreven dat ik binnen 5 werkdagen na dagtekening een nieuw jaar rekening wil of anders dat ik de oude ten gelde laat komen en ze alsnog mogen uitbetalen.
Hierop heb ik geen antwoord gekregen

Welke stappen kan ik ondernemen om oxxio haar belofte na te laten komen en of ik de jaarrekening van aug 06 kan laten gelden?

#2: Re: jaaropgave oxxio Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 23:55
    —
sandra1782 schreef:
Welke stappen kan ik ondernemen om oxxio haar belofte na te laten komen en of ik de jaarrekening van aug 06 kan laten gelden?

Je hebt ze al schriftelijk aangemaand en daarbij een termijn gesteld, dus de volgende stap is dagvaarden. Zoek een jurist of (gerechts)deurwaarder.

Als je het goed is, kost 't je niets.

#3:  Auteur: BoeZ BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 14:09
    —
Beste is om naar de Geschillencommissie Energie en Water te stappen.

http://www.sgc.nl

#4:  Auteur: Tilda BerichtGeplaatst: vr 02 mei 2008 1:31
    —
Helaas Sandra, dat kan nog wel even gaan duren. Ik ben zelf in 2003 naar Oxxio (toen Durion) overgeschakeld. Volgens Oxxio 'een vergissing' en zij zouden mij meteen weer terzetten naar Essent. Maar dat 'meteen' heeft wel 18 maanden geduurd.

Van de 9 klachten per brief die ik aan Oxxio stuurde (5 hiervan waren aangetekend) is er nooit een enkele beantwoord. Ook worden telefonische afspraken nooit schriftelijk bevestigd. Oxxio is absoluut niet geinteresseerd in jouw klachten, alleen in je geld.

Mijn eindafrekening van juli 2005 moet ik nog steeds ontvangen en ik heb deze week een allerlaatste brief gestuurd. Volgens hun gegevens mag ik 305 euro terug verwachten maar als ik bel kan de eindafrekening 'ieder moment komen'. Volgens een medewerker van Oxxio moeten zij dit verplicht altijd als antwoord geven, in werkelijkheid wordt er niks ondernomen. Als er binnen 4 weken niet gereageerd wordt leg ik het zelf wel voor aan de Geschillencommissie Energie en Water.

Een eindafrekening moet wettelijk binnen 2 maanden opgesteld zijn. Geef ze nog een allerlaatste kans en stel een duidelijke termijn. Word er niet gereageerd, neem contact op met de gechillencommissie. Een voorbeeldbrief vind je hier: http://www.consuwijzer.nl/dsresource?objectid=1554&type=org

Opmerkingen als: 'we zijn er mee bezig' houdt in het geval van Oxxio helemaal niks in, je zult echt zelf actie moeten ondernemen.

Succes!



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl