Kids willen niet verhuizen en bij vader wonen. Hoe regelen?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Kids willen niet verhuizen en bij vader wonen. Hoe regelen? Auteur: san68 BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 11:52
    —
Hallo

Ik zit met een vraag mijn kinderen wonen bij mij sinds de scheiding die ruim 3 jaar geleden was(heeft de rechter toegewezen)Nu ga ik verhuizen verder weg met de kids en nieuwe vriend.(we wonen al een jaar samen)De kids willen niet verhuizen en bij hun vader wonen . Hier zal ik ook in meegaan als dit de wens van de kinderen is (ondanks dat ik er niet blij mee ben)Maar moet dit via een rechter of kun je dit onderling regelen.
Want ik wil alles wel vast hebben liggen.Hopelijk kan iemand mij antwoord geven.
Greetzzz san

#2:  Auteur: Therese BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 22:01
    —
Hoe oud zijn je kinderen? Mogen zij al zelf bepalen waar ze willen wonen?

Als je bereid bent om toe te stemmen in het verblijven van je kinderen bij hun vader, kun je dat via de rechter vast laten leggen. Je bent overigens niet verplicht om hier mee in te stemmen.

Volgens mij kun je ook een overeenkomst o.i.d. op laten stellen bij een advocaat (helemaal zeker ben ik hier niet van). Zorg er wel voor dat je alles duidelijk op papier laat zetten, iedere afspraak. Je kunt denken dat het allemaal niet zo'n probleem zal worden, maar dat weet je met dit soort zaken nooit.
Zolang je onderlinge overeenstemming hebt is er niets aan de hand, maar zodra deze verdwijnt kun je in heel vervelende procedures terecht komen.

#3:  Auteur: Sleepy BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2006 3:33
    —
In geval dat beide partijen het ermee eens zijn kan dit "verhuizen" van de kinderen vrij simpel.. jullie zullen ze bij de gemeente bij jou moeten uitschrijven en bij hem moeten inschrijven.. verder zal de kinderbijslag moeten worden geregeld en moet (liefst met bekrachtiging van de rechter) geregeld worden hoe de alimentatie nu verder gaat....

Hou er vooral bij de SVB rekening mee dat die nogal langzaam kunnen werken.. tijdige actie is daar dus verstandig...

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl