Kopie Rijbewijs en paspoort: te (om)pas gevraagd
| ||||||||||||||||||||||||
|
ik kreeg navolgend bericht van mijn energieleverancier:
ik krijg de 52 euro voor de energieheffing over 2006 terug MITS ik een kopie verstrek van een geldig legitimatiebewijs. natuurlijk zou ik dat kunnen doen, ware het niet dat ik als jurist meen: 1. ik ben al 22 jaar klant dus ik heb altijd betaald via een bekend bankrekeningnummer 2. een enrgiemaatschappij is geen overheidsinstelling 3. schending van de Wet bescherming Persoonsgegevens ik roep hierbij mensen op hetzelfde te doen jegens hun levrenacier mocht die vraag daar ook liggen. In mijn geval betreft het Eneco, u weet wel: van Tros Radar... |
Wat is de reden dat ze een kopie legitimatie willen hebben? |
Vreemd, ook ik heb energieleverancier Eneco en ik mij is niet gevraagd een legitimatiebewijs te overleggen. Het geld is gewoon gestort op mijn rekening waarvan ik normaal de energiekosten betaal. |
Hier ook gewoon gestort...heel vreemd dat ze een kopie daarvan nodig hebben... wat zou erop kunnen staan wat het wel of niet toekennnen van die subsidie in de weg staat of juist toestaat?? |
Die 52 euro toch het resultaat van een jaarlijkse eindafrekening (te veel door jou betaalde voorschotten)??
In dat geval zie ik helemáál niet waarom jij je zou moeten legitimeren. De legitimatie zegt ook niets. Dat wat men nodig heeft (adres en bank- of gironummer) staat daar helemaal niet op. |
Nee, die 52 euro is een kadootje van de overheid. Ivm de hoge energierekeningen.
Ik kan me niet meer herinneren of ik bij aanvang van mijn overeenkomst met Nuon (8 jaar geleden) heb gelegitimeerd en een kopie van paspoort achtergelaten heb. Want anders zou het zo kunnen zijn dat de meesten van ons dit al bij inschrijven hebben overhandigd en dat het daarom niet meer nodig is en bij jou wellicht nog wel. Maarre.. van Nuon 52 euro gestort gekregen zonder dat er sprake is van een legitimatie-eis van ze. |
Nog niks gestort gekregen!! ![]() |
Heb je al contact opgenomen met de leverancier over het hoe en waarom? |
Zit jij in een studentenhuis of appartement waarbij iemand anders (de verhuurder bijv.) de energie betaald aan de energieleverancier? Alleen huishoudens met een eigen aansluiting krijgen die 52 euri.. ![]() |
Heb zelfs m'n eigen huis! ![]() Ga het idd nog even uitzoeken. 52 euri is toch weer... 2 boeken! Maareh, om terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp... heeft Eneco ook aangegeven waarom ze je legitimatie willen? Als ze zeker willen weten dat ze overmaken aan de juiste persoon zouden toch je bankgegevens voldoende moeten zijn. |
Te vroeg gepiept... heb het netjes gestort gekregen. ![]() Zonder dat me om i.d. is gevraagd. |
Rechtenforum.nl -> Rechtshulp
Tijden zijn in GMT + 2 uur |
|