Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
#1: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd Auteur: juud-k
Geplaatst: do 23 nov 2006 19:58
Ik heb een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd, ingaande op 23-05-2006 en van rechtswege eindigende, zonder daartoe opzegging vereist is, op 22-11-2006 (dat was dus gisteren).
Het betreft hier een bijbaantje naast mijn studie waar ik alleen in de weekenden werkzaam ben. Doordat ik op korte termijn ga verhuizen, was ik sowieso van plan binnenkort de overeenkomst op te zeggen. Ik heb met mijn werkgever niet gepraat over een eventuele voortzetting. Ik weet dat wanneer ik mijn gewone werkzaamheden blijf verrichten, de arbeidsovereenkomst stilzwijgend wordt voortgezet (art. 7:668 lid 1 BW).
In mijn situatie is het zo dat ik morgenavond (vrijdagavond 24 november) voor het eerst in principe weer moet werken. Mijn vraag is: is mijn arbeidsovereenkomst vandaag (donderdag 23 november), zonder dat ik al weer op mijn werk ben verschenen, al voortgezet. Of is pas sprake van voortzetting als ik morgenavond op mijn werk verschijn?
|
#2: Auteur: Markies81
Geplaatst: do 23 nov 2006 23:32
voor zover ik het helder heb is het een verlenging van de overeenkomst wat betekend dat de verlengde overeenkomst aansluitend is aan de vorig die tot de 22ste diende. mocht de "verlenging" in gaan op de 24ste spreken we mijns inziens over een nieuwe overeenkomst en betekend het dat je uit dienst bent geweest. dit zal dan gecommuniceerd moeten worden met jou en met werderzijds goedvinden een nieuwe overeenkomst voltrokken moeten worden. is dit niet het geval en is het stilzwijgend gebeurd ben je ook de 23ste nog in dienst...
|
#3: Auteur: tikSimone
Geplaatst: do 23 nov 2006 23:33
Mij lijkt da je overeenkomst gewoon geeindigd is. De datum daarvan is immers vastgelegd.
|
#4: Auteur: LeChat
Geplaatst: vr 24 nov 2006 0:50
Stilzwijgende voortzetting moet wel ergens uit blijken. Zolang jij er nog niet bent gaan werken (na afloop v/h 1e contract) blijkt nergens uit dan jij en de wg van voornemens zouden zijn de arbeidsovereenkomst stilzwijgend te verlengen. Pas als jij er daadwerkelijk weer aan de slag gaat en de wg dat accepteert, is er sprake van stilzwijgende voortzetting.
|
#5: Re: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd Auteur: StevenK
Geplaatst: vr 24 nov 2006 7:52
juud-k schreef: | In mijn situatie is het zo dat ik morgenavond (vrijdagavond 24 november) voor het eerst in principe weer moet werken. Mijn vraag is: is mijn arbeidsovereenkomst vandaag (donderdag 23 november), zonder dat ik al weer op mijn werk ben verschenen, al voortgezet. Of is pas sprake van voortzetting als ik morgenavond op mijn werk verschijn? |
Als jij gisteren al ingeroosterd stond om vandaag te gaan werken, kun je met succes argumenteren dat de overeenkomst al verlengd is.
|
|