Mijn schoonmoeder stelde mij een vraag, die ik -- ondanks veel geblader in de wettenbundel -- niet heb kunnen beantwoorden. Wellicht kan iemand op het forum de helpdende hand bieden.
Mijn schoonmoeder woont al ruim 30 jaar in een huurflat. Omdat de catacomben wat lastig toegankelijk zijn met een fiets (veel hoeken en zwaar gaande deuren) heeft zij al zeker 20 jaar geleden toestemming gekregen van de huismeester om haar fiets te stallen in een aparte gezamenlijke ruimte die eigenlijk bestemd was voor brommers.
Nu heeft zij van de woningbouwvereniging een brief gekregen dat zij haar fiets weg moet halen, omdat dit hok wordt afgesloten. Alleen rollators en invalidenwagens kunnen er in de toekomst nog worden gestald. Deze gebruikers krijgen een sleutel.
Zij meent dat zij als gevolg van verjaring een recht op het plaatsen van haar fiets in deze ruimte zou hebben gekregen. Ik denk zomaar van niet en heb ook niets dergelijks in het BW kunnen vinden. Het lijkt mij dat de verhuurder zonder problemen een gezamenlijke ruimte een andere bestemming kan geven en dat het gedogen van het stallen van een fiets hiermee zonder meer beeindigd kan worden.
Iemand een idee?
Overigens heeft zij de woningbouwvereniging al gevraagd om voor haar een uitzondering te maken. Op deze brief heeft zij echter nog geen antwoord gekregen.
Alvast bedankt.
|