De vluchtstrook
#1: De vluchtstrook Auteur: Marotick
Geplaatst: vr 15 sep 2006 0:27
Enige tijd terug wilde ik de snelweg oprijden en al gauw had ik een probleem want er reed een file.
Vanwege wegwerkzaamheden een kilometer verderop hield het verkeer behoorlijk in maar het reed toch redelijk stevig door.
Het verkeer was als het ware in elkaar geduwd en de onderlinge afstand was niet meer dan 5 meter.
Ik kon er dus niet tussen.
Aan het einde van de oprit zag ik de oplossing want een automobilist liet een behoorlijk gat vallen. Als de file 80 reed dan reed hij 60.
Ik besloot om even door te rijden om daar in te gaan voegen.
Even later reed er een auto naast me en de bestuurder maakte me duidelijk om even aan de kant te komen. Het was een politieagent.
Ik kreeg een bekeuring van 200 euro.
Inmiddels heb ik de officier van justitie een uitleg gestuurd echter hij vindt geen reden om de bekeuring op te heffen of te verminderen.
Toch blijf ik van mening dat ik er goed aangedaan heb om te kiezen voor mijn veiligheid en dus even gebruik te maken van de vluchtstrook. Tenslotte heb ik dat ook geleerd bij de rijles.
Wat vindt het forum hiervan? Maak ik kans bij de rechter?
Vast bedankt voor de reacties.
Jack Marotick
|
#2: Re: De vluchtstrook Auteur: StevenK
Geplaatst: vr 15 sep 2006 0:47
Marotick schreef: |
Toch blijf ik van mening dat ik er goed aangedaan heb om te kiezen voor mijn veiligheid en dus even gebruik te maken van de vluchtstrook. Tenslotte heb ik dat ook geleerd bij de rijles.
|
Vroeger mocht dat, tegenwoordig niet meer. Je mag *niet* op de vluchtstrook rijden. meest correcte manier om met zo'n situatie om te gaan is om bij zo'n drukte aan het begin van de invoegstrook te stoppen/vertragen en dan op te trekken naar de snelheid waarmee het overige verkeer rijdt zodra je ruimte ziet om in te voegen. (en ja, ik weet dat dat iets is wat alleen goed gaat wanneer je auto snel genoeg is.)
|
#3: Auteur: JBA
Geplaatst: vr 15 sep 2006 0:53
Je maakt m.i. geen enkele kans. De invoegstrook is er om in te voegen en niet de vluchtstrook.
Er is altijd wel een gaatje te vinden, desnoods na even stilstaan.
|
#4: Auteur: Argos
Geplaatst: ma 20 nov 2006 14:22
nooit stil staan op de invoegstrook,zeer gevaarlijk.Je had voor dat je een invoegstrook oprijdt moeten inschatten wanneer je kunt invoegen,als je je snelheid aanpast,net zo hard of langzaam rijden lukt dat altijd.
|
#5: Auteur: MiriamvL
Geplaatst: ma 20 nov 2006 16:07
Argos schreef: | nooit stil staan op de invoegstrook,zeer gevaarlijk.Je had voor dat je een invoegstrook oprijdt moeten inschatten wanneer je kunt invoegen,als je je snelheid aanpast,net zo hard of langzaam rijden lukt dat altijd. |
Wat natuurlijk niet zo is als men bumper aan bumper rijdt...
|
#6: Auteur: JBA
Geplaatst: ma 20 nov 2006 16:18
Nee, dat is waar, maar op zich heeft Argos wel gelijk, je vind eigenlijk altijd wel een gaatje, en stilstaan is inderdaad een slechte optie. Snap niet waarom ik dat gepost heb...
|
#7: Auteur: Michèle
Geplaatst: ma 20 nov 2006 17:22
Kan de beste overkomen!
|
#8: Auteur: JBA
Geplaatst: ma 20 nov 2006 19:44
Michèle schreef: | Kan de beste overkomen!  |
Ik moet toch echt van die bacardi afblijven.....
|
#9: Auteur: tikSimone
Geplaatst: ma 20 nov 2006 23:59
Vooral als je nog moet rijden, ja
|
|