Verwijzing Groene Serie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

#1: Verwijzing Groene Serie Auteur: Elina BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2005 15:20
    —
Ik zit met een voetnoot te klooien. Ik wil verwijzen naar de Groene Serie Privaatrecht, Bijzondere overeenkomsten, boek 7.

In de 'leidraad voor juridische auteurs' kan ik de manier van verwijzen voor dit boekwerk niet terugvinden. Kan iemand mij helpen? Ik zoek zowel de vermelding in de literatuurlijst als die in een verkorte voetnoot.

(in de tussentijds maar ff verder aan de tekst werken. Wat een drama, die scriptie!).

#2:  Auteur: MterHeide BerichtGeplaatst: di 11 okt 2005 0:52
    —
Het betreft een losbladige uitgave in ieder geval, dus zal je bij die voorbeelden moeten kijken. Concreter kan ik het niet echt maken want hetgeen exact naar verwezen wordt, is heel belangrijk.

#3:  Auteur: Elina BerichtGeplaatst: di 11 okt 2005 13:36
    —
Ik heb inderdaad de citeerwijze van de losbladige uitgaven aangehouden, maar de verwijzing werd best lang. Ik vraag me af of dat wel goed is, maar het kan bijna niet anders.

#4:  Auteur: onnohennis BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 14:23
    —
Hoe heb je uiteindelijk verwezen?

#5:  Auteur: MarijnP BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2009 19:25
    —
Ik zit met hezelfde probleem als hierboven. Ik heb wat gebruikt uit de groene serie privaatrecht, schadevergoeding, aantekening 13.2

Ik kom er niet uit hoe ik er naar moet verwijzen.

Dit staat boven de tekst:

Artikel 101. (6.1.9.6) Aan benadeelde toe te rekenen omstandigheden (Bewerkt door mr. R.J.B. Boonekamp)

Dus Boonekamp is de auteur.

is de verkorte voetnoot dan:
Boonekamp (Groene serie schadevergoeding), aant. 13.2

De volledige voetnoot kom ik al helemaal niet uit.[/i]

#6:  Auteur: MarijnP BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2009 21:24
    —
Denk dat ik eruit ben gekomen Smile

#7:  Auteur: Arnoud Engelfriet BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2009 21:37
    —
Welke vorm heb je nu gebruikt?

#8:  Auteur: _mrie_ BerichtGeplaatst: do 10 dec 2009 10:15
    —
Ik heb het tot nu toe zo:
Bron: Groene Serie Zakelijke rechten, Titel 3. Eigendom van onroerende zaken, aantekening 6, Gebouwen en werken, Kluwer (2009)

Dus zonder auteur en ik mis ook nog een plaats.

Inderdaad.. iemand betere ideeen?

#9:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 10 dec 2009 20:31
    —
Ik heb het in mijn scriptie zo gedaan:

De Boer
M.B. de Boer, Groene Serie Bijzondere overeenkomsten, aantekeningen bij artikel 7:600 BW, nr 9 (Teruggave van individueel dezelfde zaak), Kluwer, 2009 (electronisch geraadpleegd)

Koot
R.M.Ch.M. Koot, Groene Serie Verbintenissenrecht, aantekeningen bij artikel 6:27 BW, nr 2 (Zorgplicht als nevenverplichting) en nr 3 (Inhoud van de zorgplicht, Kluwer, 2009 (electronisch geraadpleegd)

Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl