#31:  Auteur: Irene24BerichtGeplaatst: do 09 mrt 2006 12:15
    —
Stemplicht
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Moet de stemplicht weer worden ingevoerd?
Ja
20%
 20%  [ 5 ]
Nee
76%
 76%  [ 19 ]
Geen mening
4%
 4%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 25

Suijkerbuijk schreef:
Belangen kunnen veranderen. In mijn studententijd heb ik gestemd op de partij die het meest in het vaandel had voor studenten. Op dit moment zijn hypotheekrente-aftrek en lastenverlichting voor mij interessant. En over vier jaar? Misschien kinderopvang. Of misschien zelfstandig ondernemerschap.


Hier kan ik me enigzins wel in vinden Wink
Maar dat ik constant blijf, betekent niet dat ik alleen aan mijn eigen belang denk, in tegendeel.

Misschien wel goed dat niet iedereen hetzelfde stemt, anders zou het ook maar saai zijn Wink

#32:  Auteur: Suijkerbuijk BerichtGeplaatst: do 09 mrt 2006 12:31
    —
Quote:
Maar kan anders iemand niet even een poll maken met wat iedereen gestemd heeft?? Dat is toch anoniem en dan kan je zien welke partijen onder de bezoekers van het rechtenforum populair zijn. Ben best benieuwd of dat overeenkomt met de uitslag
.

Ik probeer juist mijn stemgedrag op gemeentelijk en op landelijk niveau uit elkaar te houden. Aangezien de verkiezingsstrijd op landelijk niveau nog niet echt is losgebarsten heb ik daar nog geen keuze in gevormd.

En een aparte poll voor elke gemeente wordt zoveel werk Very Happy

#33:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 09 mrt 2006 12:57
    —
Suijkerbuijk schreef:
Aangezien de verkiezingsstrijd op landelijk niveau nog niet echt is losgebarsten

Oh????

#34:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: do 09 mrt 2006 14:11
    —
Van Aartsen en Zalm vonden volgens mij van wel. Maar (ook volgens mij) hebben die het dan ook niet echt begrepen. Zalm is twee keer lelijk onderuit gegaan binnen 10 op hetzelfde dossier en dat Van Aarsen opstapt slaat nergens op.

#35:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: do 09 mrt 2006 15:04
    —
Hi,

En daar komt ook nog eens bij dat 'oude rot in het vak' Wiegel het nodig vindt om 'kleuterpolitiek' te spelen door de D66 op zeer onbeschofte en onredelijke wijze onderuit te halen.

Vervolgens maakt de VVD denk ik ook geen vrienden door Hirshi Ali erop los te laten spuien.

Kortom, het is geen partij waar ik snel op zou stemmen Wink.

Gwen

#36:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 09 mrt 2006 15:30
    —
Maar 't is toch geen spelletje???
Poll vind ik prima.

#37: Stemplicht? Auteur: meester BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 0:42
    —
Alsjeblieft geen stemplicht, niet nog een regelgeving waarmee de overheid zich in mijn priveleven gaat mengen! Geef (voor zover mogelijk) objectieve maatschappijleer op school, dan komt de interesse in de politiek vanzelf wel,of niet. ( Ik heb zelf overigens wel gestemd, en ik ben geloof ik de enige in dit stadsdeel die op die partij heeft gestemd Laughing

#38:  Auteur: JBA BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 19:17
    —
Ik ben het helemaal eens met de stelling dat stemmen een recht is en geen plicht moet zijn.
Laat men op scholen maar eens goed les geven in politiek. Dan komt de interesse misschien ook wel, omdat mensen ineens begrijpen waar het over gaat.

#39:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 20:56
    —
Dat is denk ik ook de enige goede oplossing. Degelijk onderwijs en integere politiek zullen vanzelf tot meer politieke betrokkenheid en een hogere opkomst leiden.
Ik vind stemmen overigens wel een morele plicht, maar geen wettelijk afdwingbare.

#40:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 21:07
    —
Ook Rousseau vindt onderwijs enorm belangrijk. Het zou een voorwaarde kunnen zijn voor degelijke politieke participatie. Je moet tenslotte wel kunnen weten waar je het over hebt.



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Pagina 3 van 3

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl