Solliciteren rechtsbijstandjurist
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

#1: Solliciteren rechtsbijstandjurist Auteur: Dvanes BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2005 20:29
    —
Onlangs heb ik gesolliciteerd op een vacature van rechtsbijstandjurist. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik op gesprek mag komen. Eerst een gesprek bij een bedrijf dat selecteert, en als ik dan door ga, een tweede gesprek bij de rechtsbijstandsverlener zelf.
Dit is de eerste keer dat ik solliciteer naar een fulltime baan. Ik ben afstuderend en nog zonder werkervaring. Hebben jullie nog goede tips voor me, zodat ik van mijn gesprek een succes maak?
Bedankt!!


Laatst aangepast door Dvanes op do 26 mei 2005 9:48, in totaal 1 keer bewerkt

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2005 22:53
    —
Standaardvragen voorbereiden. Wat zijn je sterke punten, wat zijn je zwakke punten (natuurlijk alleen iets noemen wat alleen als positief voor de functie gezien kan worden), wat wil je verdienen (misschien niet zo van belang voor het 1e gesprek, maar alvast een idee hebben is wel handig), waarom wil je daar werken, wat weet je over het bedrijf (website goed doorspitten), cv kunnen toelichten, zelf ook vragen stellen om je belangstelling te tonen.

#3:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 26 mei 2005 8:22
    —
Ook goed nadenken over kwesties die je in het werk voorgelegd kunnen worden en hoe je daar mee om gaat. Laten zien dat jij een "plaatje" hebt van de baan (wat gebeurt er na het moment dat je op je bureaustoel gaat zitten).
Blocnote (met aantekeningen over wat je gevonden hebt aan info en vragen) meenemen, evenals bijv. wat achtergrondinformatie die je van internet hebt geplukt (niet alleen over het bedrijf zelf, maar wellicht ook over kwesties waarmee men in het nieuws is geweest). Zo mogelijk achtergrondinfo over je gesprekspartner zoeken.

En verder helemaal jezelf zijn!

Succes!!

#4:  Auteur: In libris libertas BerichtGeplaatst: do 26 mei 2005 8:58
    —
Hoi,

gaan naar: http://inhoud.monster.be/877_nl-BE_p3.asp

#5:  Auteur: Dvanes BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2005 13:02
    —
Nou, ik heb het gevoel dat ik het slecht heb gedaan. Ik was namelijk erg nerveus, hierdoor vergat ik de helft te zeggen en gaf ik domme antwoorden...
Maarja, ik denk dat ik eerst maar een sollicitatietraining ga volgen, zodat ik wat zekerder word van mezelf...

#6:  Auteur: Ramonkey BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2005 13:21
    —
Nou ja, er komen wel meer gesprekken. Nu weet je ten minste wat je te wachten staat de volgende keer, dan zul je waarschijnlijk ook beter presteren.



Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl