Schadevergoeding bij onterechte detentie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#16:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 24 apr 2008 0:58
    —
Is dat sinds 2003 dan niet meer zo?

Het Hof Den Haag was zo te zien van mening dat bij te lange hechtenis met veroordeling voor een feit waarvoor wél voorlopige hechtenis mogelijk was, weliswaar geen schadevergoeding in geld kan worden toegekend, maar wel verrekening met een andere vrijheidsstraf (art. 90 lid 4 Sv).

#17:  Auteur: HenkR BerichtGeplaatst: do 24 apr 2008 1:42
    —
bona fides schreef:
Is dat sinds 2003 dan niet meer zo?

Het Hof Den Haag was zo te zien van mening dat bij te lange hechtenis met veroordeling voor een feit waarvoor wél voorlopige hechtenis mogelijk was, weliswaar geen schadevergoeding in geld kan worden toegekend, maar wel verrekening met een andere vrijheidsstraf (art. 90 lid 4 Sv).


Verrekening met een andere vrijheidsstraf was in 2003 ook mogelijk (in mijn geval via gratieverzoek i.c.m. tenuitvoerlegging van voorwaardelijke straf) en dat zal ook nu nog wel het geval zijn, ik bedoel dat qua schadevergoeding tot die tijd in alle gevallen op 89 Sv er niets te halen viel, alle advocaten gingen voor civiel ( onrechtmatige daad ) en dat werd tot aan 2003 (net als onzinnige beroepen op 89 Sv) iig niet gehonoreerd.

edit: niet dat er in 2003 een grote verandering plaatsvond maar sind die tijd heb ik er niets meer mee te maken gehad dus weet ik daar niets van.

Heb je van die twee vonnissen een linkje ofzo? Toch wel nice om ff te lezen Smile



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl