Naam organisatie claimen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#1: Naam organisatie claimen Auteur: xanman BerichtGeplaatst: do 10 sep 2009 8:57
    —
Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uit ga komen en vroeg me af of iemand kon helpen,

Ik zit in een organisatie, iemand heeft ooit de naam bedacht tijdens een brainstorm sessie, wij zijn allemaal akkoord gegaan met die naam, diegene dreigt de naam terug te trekken omdat hij deze bedacht heeft en wilt stoppen, wij willen verder onder dezelfde naam, wat kan diegene doen? Daarbij moet ik vermelden dat de naam niet vastgelegd is onder copyrights of auteursrechten. Wie heeft een tip?

Bij voorbaat dank,

Groet


Laatst aangepast door xanman op do 10 sep 2009 12:41, in totaal 1 keer bewerkt

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 10 sep 2009 11:13
    —
Bedoel je dat de naam als merk is geregistreerd? Door de persoon die de naam heeft bedacht?

Of moet ik "iet" lezen als "niet", en bedoel je dat de naam op geen enkele manier is geregistreerd?

#3:  Auteur: xanman BerichtGeplaatst: do 10 sep 2009 12:43
    —
Hee,

De naam staat nergens geregistreerd nee, excuses voor de spelfout, het is bedacht door één persoon waarna we allemaal akkoord zijn gegaan die naam te gebruiken, diegene heeft verder weinig met dit alles te maken gehad maar omdat dingen nu niet lopen op zijn manier dreigt hij de naam in te trekken als wij niet akkoord gaan met zijn voorwaarden, wij zitten in de organisatie en hij heeft ons geholpen met de promotie, maar alsnog niets staat onder auteursrecht en of copyright.

#4:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 10 sep 2009 12:43
    —
Wat voor 'organisatie' ?

#5:  Auteur: xanman BerichtGeplaatst: do 10 sep 2009 13:37
    —
Het gaat om een evenementen organisatie, denk aan feesten in clubs etc

#6:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: do 10 sep 2009 18:10
    —
En in welke 'bedrijfsvorm' is die organisatie dan gegoten?

#7:  Auteur: xanman BerichtGeplaatst: do 10 sep 2009 19:07
    —
Oei dat durf ik niet te zeggen, wat voor info moet je weten om daar achter te komen?

bij voorbaat dank

#8:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 13:14
    —
(Hoe) is de organisatie ingeschreven bij de Kamer van Koophandel?



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl