Bijbaan
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

#1: Bijbaan Auteur: Sacha BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2012 20:01
    —
Hallo allemaal,

Ik ben een 2e jaars student nederlands recht. Het liefst wil ik nu al meer dingen naast mijn studie doen (momenteel volg ik het honoursprogramma en zit in een commissie) en kijken hoe het er aan toe gaat in de praktijk. Afgelopen 2 maanden ben ik opzoek naar vacatures als buitengriffier of een bijbaan bij een advocatenkantoor, maar ik kan niks vinden.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Sollicitatiebrieven naar verschillende advocatenkantoren sturen of moet je voor dit soort baantjes bepaalde contacten hebben (omdat ik dus geen/weinig vacatures zie op internet, worden veel via via aangenomen lijkt mij)?

Wat voor functies kun je als student nog meer doen?

#2:  Auteur: juniorjurist BerichtGeplaatst: di 14 feb 2012 16:45
    —
Je kan als student- assistent werkzaam zijn bij jouw opleiding, dat staat ook goed op je cv. Daarnaast kan je een middelgrootbedrijf een solliciatiebrief versturen, omdat zij ook vaak parttime- baantjes hebben. Als student kun je ook als receptionist werken bij een groot advocatenkantoor, het nadeel hiervan is dat zij vaak op zoek zijn naar secretaresses met ervaring voor een fulltime functie.

#3:  Auteur: Sacha BerichtGeplaatst: di 14 feb 2012 17:46
    —
Bij mij op de universiteit zijn er bijna nooit vacatures voor student-assistent. Ik heb in december gesolliciteerd en bij het sollicitatiegesprek werd verteld dat dit de eerste keer is dat ze het op deze manier doen. Voorgaande keren via via. Ben toen helaas ook niet aangenomen, maar zijn ze voor een 3e jaars student gegaan.

Ik zal volgende week een paar brieven sturen naar wat kantoren, kijken wat dat oplevert.

Meer tips zijn altijd welkom!

#4:  Auteur: Sacha BerichtGeplaatst: di 21 feb 2012 15:19
    —
Ik zie op meerdere sites van advocatenkantoren staan dat je een open sollicitatie kan sturen voor student-stagiaire. Kun je dit ook als 2e jaars student of is zo'n stage iets wat je later in je studie doet? Ik zie namelijk nergens daar iets over staan.
En krijg je betaald als student-stagiaire (neem aan van niet)?

#5:  Auteur: Leer Ling BerichtGeplaatst: di 21 feb 2012 18:57
    —
Dat varieert.
Eerste en tweede jaars meestal niet. Een enkele keer derde jaar.

De kantoren waar ik voor een student-stage heb gesolliciteerd vroegen allemaal naar alleen masters.



Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl