Preambule in akte of aanvulling op koopovk door makelaar?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Notariaat

#1: Preambule in akte of aanvulling op koopovk door makelaar? Auteur: Whateva72 BerichtGeplaatst: di 12 mrt 2019 12:15
    —
Beste allen

indien je in het bezit bent van een koopovk met 1 koper en die koper laat weten het pand toch op zijn naam en die van partner te willen laten zetten, volstaat een preambule in de akte van lev dan, of moet er een aanvulling op de koopovk komen (of misschien zelfs een geheel nw koopovk?)? Hoe zit het dan met de bedenktijd, gaat die dan opnieuw in in het laatste geval?

Alvast bedankt,

Lianne

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 15 mrt 2019 1:51
    —
In principe lijkt het mij voldoende als in de leveringsakte wordt opgenomen dat het pand aan de oorspronkelijke koper en zijn partner wordt verkocht (en daarmee de oorspronkelijke koopovereenkomst wordt gewijzigd).

Maar ik ben bang dat de bedenktijd dan inderdaad wel opnieuw gaat lopen. Als binnen de bedenktijd wordt geleverd en de koop de dag erop wordt ontbonden, zou je in theorie verplicht zijn de levering van de woning weer ongedaan te maken.

Het lijkt me in ieder geval verstandig de notaris om raad te vragen voordat je akkoord gaat met verkoop aan beiden.



Rechtenforum.nl -> Notariaat

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl