Uitzendcontract Fase-c en overgang naar nieuwe opdrachtgever
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Uitzendcontract Fase-c en overgang naar nieuwe opdrachtgever Auteur: marcosx BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2016 22:40
    —
Goedendag,

Ik heb bij mijn uitzendbureau een face-c contract en verdien een uurloon van ruim 14 euro en draai 36 uur per week. Mijn taak bij mijn huidige opdrachtgever eindigt per 31 december 2016.

Mijn uitzendbureau heeft waarschijnlijk een nieuwe opdrachtgever maar daar ligt het uurloon stukken lager, afhankelijk van de functie. Maar als ik pech heb dan gaat het uurloon naar 10,18 en zal ik minimaal 24 uur per week werken.

De zelfde opdrachtgever heeft ook een functie voor een uurloon van 12 euro dus vraag ik het uitzendbureau waarom ze me die functie niet als eerste bieden.

Mijn vragen:
- kan ik dat uurloon van 10,18 zonder meer weigeren ? uiteindelijk verdient het uitzendbureau ook als ik voor ze werk. dus er is vast een marge. Iemand bekend mee?

Dat ik wellicht minder uur krijg hoeft niet direct het grote probleem te zijn want ik ben van plan als 44 jarige een hbo opleiding te doen. Dus ja, dan heb ik daar wellicht wel meer tijd voor om daar hard voor te gaan.

Ik moet wel duidelijk krijgen van het uitzendbureau wat mijn netto loon minimaal kan worden.

Ik werk nu zo'n 4 a 5 jaar voor dit uitzendbureau dus hoe zit het bij een eventuele transitie vergoeding? Wanneer ik een lager inkomen accepteer ( even los of ik daar van rond kan komen, want dat lukt mogelijk wel) en uiteindelijk volgend jaar ontslagen wordt dan krijg ik natuurlijk ook een lagere ww-uitkering.

Kan iemand mij met goede kennis van zaken mij hierin een advies geven ?



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl