Diversen dagvaarding
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Diversen dagvaarding Auteur: allstar2015 BerichtGeplaatst: di 05 apr 2016 20:14
    —
De dagvaarding (kantonzaak) waaraan ik werk is nu min of meer af, maar ik loop toch weer tegen een vraag aan.

De wederpartij kent mij niet (dit zal vreemd klinken maar het is echt zo) en zal niet weten waar ik woon. Omdat het een onvoorspelbare gek is wil ik dat graag zo houden. Daarom de volgende vragen.

Klopt het dat ik als eiser mijn adres MOET vermelden in een dagvaarding? Zijn er middelen om daar aan te ontkomen? Bijvoorbeeld door stukken naar een advocaat te laten sturen? Mag een advocaat (van de beroepsregels) dan fungeren als een soort van postadres, zonder dat hij inhoudelijk naar de stukken kijkt? Zijn er wellicht andere opties?

Bij voorbaat dank!

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: di 05 apr 2016 21:12
    —
allstar2015 schreef:
De dagvaarding (kantonzaak) waaraan ik werk is nu min of meer af, maar ik loop toch weer tegen een vraag aan.
De wederpartij kent mij niet (dit zal vreemd klinken maar het is echt zo) en zal niet weten waar ik woon. Omdat het een onvoorspelbare gek is wil ik dat graag zo houden. Daarom de volgende vragen.
Klopt het dat ik als eiser mijn adres MOET vermelden in een dagvaarding? Zijn er middelen om daar aan te ontkomen? Bijvoorbeeld door stukken naar een advocaat te laten sturen? Mag een advocaat (van de beroepsregels) dan fungeren als een soort van postadres, zonder dat hij inhoudelijk naar de stukken kijkt? Zijn er wellicht andere opties?
Bij voorbaat dank!

U kunt domicilie kiezen bij een deurwaarder/jurist/advocaat en hoeft uw adres niet te vermelden, hooguit uw woonplaats. Gezien uw talloze eerdere vragen in steeds weer nieuwe topics en de aard ervan vrees ik overigens met grote vreze dat u een heel slechte dagvaarding hebt opgesteld. Op de meeste van uw vragen reageer ik niet eens meer, zo erg zijn ze. En dan moet u ook nog door schriftelijke rondes, een comparitie enz. heen....

Penny wise, pound foolish noem ik dat. En dat zie ik al een paar decennia lang zwaar afgestraft worden.

Maar goed, het is aan u. Uw 'feestje' dus.

#3:  Auteur: allstar2015 BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2016 21:47
    —
Mevrouw Doomernik, uw waarschuwing is wellicht goedbedoeld maar komt toch vervelend op me over. Ik heb al in een vroeg stadium aangegeven (in een ander topic, nu zal dit niet meer te zien zijn) dat ik mijn dagvaarding zou laten checken door een advocaat. Maar het moge toch ook duidelijk zijn dat ik bij die persoon liefst al met een zo goed mogelijk stuk aan kom zetten en al enige info op doe voor ik ga communiceren met iemand met een uurtarief waar ik een paar dagen voor moet werken.

Desondanks dank voor uw reactie.

#4:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2016 22:53
    —
allstar2015 schreef:
Mevrouw Doomernik, uw waarschuwing is wellicht goedbedoeld maar komt toch vervelend op me over. Ik heb al in een vroeg stadium aangegeven (in een ander topic, nu zal dit niet meer te zien zijn) dat ik mijn dagvaarding zou laten checken door een advocaat. Maar het moge toch ook duidelijk zijn dat ik bij die persoon liefst al met een zo goed mogelijk stuk aan kom zetten en al enige info op doe voor ik ga communiceren met iemand met een uurtarief waar ik een paar dagen voor moet werken.

Desondanks dank voor uw reactie.

Het was ook de bedoeling om u te 'raken' (wakker schudden). Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!
Om weer 'vervelend' te zijn: u begrijpt blijkbaar niet dat u die jurist heel veel geld moet gaan betalen om alles recht te breien, voor zover dat lukt, meer dan voor het deskundig laten opstellen van een dagvaarding. Of minder geld en dan hebt u een rammelend stuk. Maar geloof mij vooral niet, maar lees eens wat collega's van mij aangeven, op bijv.
https://www.linkedin.com/comm/nhome/updates?topic=6123197226832453632&trk=eml_comment__view_update&midToken=AQHoAJKlT9TVPg&trkEmail=eml-nus_comment-null-5-null-null-3ccx6~imokwgnm~cy.
Een willekeurig citaatje van een deurwaarder n.a.v uw vragen: "Ah, zelfknutselaars! Een bekende en gedeelde frustratie. Die dagvaardingen krijgen wij dan vervolgens op ons bureau om uit te brengen. En O wee als je over één van de vele fouten heen kijkt..."

#5:  Auteur: allstar2015 BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2016 23:18
    —
Mevrouw Doomernik,

Mij is niet duidelijk welke emotie er bij u speelt, maar ik geloof niet dat ik deze toon (en de toon op linked in) verdiend heb. U doet nu alsof ik eigenwijs goede raad heb genegeerd, terwijl uw standpunt me niet eerder kenbaar gemaakt was. Wellicht kunt u mij uw probleem uitleggen?

Ik heb iets gelezen op de linked in-pagina waarnaar u verwees, maar dit betrof een tweetal berichten en ik geloof dat ik een deel van de discussie niet kan vinden. Ook omdat ik het citaat niet tegen ben gekomen op linked in. Wellicht kunt u de volledige tekst plaatsen?

De zaak waar het om gaat is vrij eenvoudig. Iemand zet mij op internet weg op een manier die zonder enige twijfel beledigend voor mij is. (Eerder heb ik meer details gegeven op dit forum, maar die zijn nu weer weggehaald.) De persoon kent mij niet en baseert zich op onzin. Los daarvan, zelfs al zou het wel waar zijn, wat echter niet het geval is, dan nog zou het een dusdanige schending van mijn privacy zijn dat ik een groter belang heb om niet genoemd te worden, dan hij heeft om me wel te noemen. De advocaat heeft me eerder al aangegeven dat ik inhoudelijk op de goede weg zat (op basis van de correspondentie die ik voerde met gedaagde) en mijn voornaamste zorg is om geen vormfouten te maken. Vandaar dat ik over dat soort dingen veel vragen stel die onbenullig kunnen ogen, maar dit zie ik als het grootste risico in het stuk.

#6:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: do 07 apr 2016 8:44
    —
Emotie? Ergernis. Alles is te lezen via de link die ik u gaf, maar dan moet u daar wel op de goede knopjes drukken ('vorige commentaren weergeven').
Ik ga niet meer tijd aan u verspillen.

#7:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: do 07 apr 2016 8:54
    —
allstar2015 schreef:
De zaak waar het om gaat is vrij eenvoudig. Iemand zet mij op internet weg op een manier die zonder enige twijfel beledigend voor mij is. (Eerder heb ik meer details gegeven op dit forum, maar die zijn nu weer weggehaald.) De persoon kent mij niet en baseert zich op onzin. Los daarvan, zelfs al zou het wel waar zijn, wat echter niet het geval is, dan nog zou het een dusdanige schending van mijn privacy zijn dat ik een groter belang heb om niet genoemd te worden, dan hij heeft om me wel te noemen.

U hebt blijkbaar ook niet door hoe vaak u bij al uw vragen geciteerd bent in de antwoorden (zoals hier dus). Er staat dus nog veel meer van u nog steeds wél op dit forum dan u denkt.

#8:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: za 09 apr 2016 20:57
    —
In kantonzaken is geen verplichte procesvertegenwoordiging. Het is belangrijk dat burgers ook kunnen procederen zonder een advocaat. De kantonrechter zal eventuele procedurele aspecten zo veel mogelijk gladstrijken. Ik vind uw poging zelf een dagvaarding te schrijven bewonderenswaardig, al moet u er wel rekening mee houden dat het u uiteindelijk niets meer oplevert dan de ervaring, en het u zelfs geld kan kosten als u in het ongelijk wordt gesteld. Maar het lijkt mij dat u zich daarvan bewust bent.

#9:  Auteur: Alfatrion BerichtGeplaatst: za 09 apr 2016 21:38
    —
allstar2015 schreef:
De dagvaarding (kantonzaak) waaraan ik werk is nu min of meer af, maar ik loop toch weer tegen een vraag aan.

De wederpartij kent mij niet (dit zal vreemd klinken maar het is echt zo) en zal niet weten waar ik woon. Omdat het een onvoorspelbare gek is wil ik dat graag zo houden. Daarom de volgende vragen.

Klopt het dat ik als eiser mijn adres MOET vermelden in een dagvaarding? Zijn er middelen om daar aan te ontkomen? Bijvoorbeeld door stukken naar een advocaat te laten sturen? Mag een advocaat (van de beroepsregels) dan fungeren als een soort van postadres, zonder dat hij inhoudelijk naar de stukken kijkt? Zijn er wellicht andere opties?


De wet geeft aan waar een dagvaarding aan moet voldoen. Zie hier de afdeling over dagvaardingen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001827/2016-01-01#BoekEerste_TiteldeelTweede_AfdelingVierde

allstar2015 schreef:
Ik heb al in een vroeg stadium aangegeven (in een ander topic, nu zal dit niet meer te zien zijn) dat ik mijn dagvaarding zou laten checken door een advocaat.
Ik vind het verwijderen van berichten niet netjes. Ten eerste kunnen derden nu niet leren van de berichten. Daarnaast vind ik het onrespectvol naar de mensen die de tijd nemen om j vragen te beantwoorden.

#10:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: za 09 apr 2016 22:16
    —
Regin schreef:
In kantonzaken is geen verplichte procesvertegenwoordiging. Het is belangrijk dat burgers ook kunnen procederen zonder een advocaat. De kantonrechter zal eventuele procedurele aspecten zo veel mogelijk gladstrijken. Ik vind uw poging zelf een dagvaarding te schrijven bewonderenswaardig, al moet u er wel rekening mee houden dat het u uiteindelijk niets meer oplevert dan de ervaring, en het u zelfs geld kan kosten als u in het ongelijk wordt gesteld. Maar het lijkt mij dat u zich daarvan bewust bent.


Wel alle posts gelezen van vraagsteller? Voor zover niet verwijderd...

#11:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: za 09 apr 2016 22:17
    —
Alfatrion schreef:
Ik vind het verwijderen van berichten niet netjes. Ten eerste kunnen derden nu niet leren van de berichten. Daarnaast vind ik het onrespectvol naar de mensen die de tijd nemen om j vragen te beantwoorden.

Geheel mee eens.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl