op werk hulp verlenen bij klein ongeval
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: op werk hulp verlenen bij klein ongeval Auteur: ingridvandenbroek BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2015 16:50
    —
Goedemorgen,

ik ben op mijn werk, een collega komt naar mij toe met de vraag voor een pleister.

In ons bedrijf is er een BHV organisatie. Op dat moment was er geen BHV aanwezig. Ik (Ex bhv'er) pak automatisch mijn 'oude' bhv taak op. en maak gebruik van de BHV doos en pak daar een pleister uit en verbind deze persoon.

Ik heb een mail gestuurd naar HBHV dat ik een pleister heb gepakt en uit welke koffer, en wie ik geholpen heb.

De volgende dag krijg ik een boze mail van HBHV. Of hij goed heeft begrepen dat ik weer BHV taken op mij neem, dat ik voortaan goed moet nadenken over de gevolgen hiervan?

Ik vraag mij af hoe is het in de wet geregeld dat als er een BHV organisatie in een een bedrijf aanwezig is, en er is geen BHV te bekennen. Mag ik dan als burger/collega niet helpen?

het zou nl betekenen dat als bv een college een hartstil stand zou krijgen, en de AED hangt bij mij aan de muur ik eerst opzoek moet of bellen voor een bhv'er en misschien is die er helemaal niet. Ik dus niet mag gaan beginnen (nadat ik geconstateerd heb dat er een hartstilstand is) met reanimeren?

hoe is dit wettelijk geregeld gaat BHV binnen een organisatie boven alles?

Ingrid

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2015 17:53
    —
Haantjesgedrag lijkt mij. U zou toch hetzelfde gedaan hebben als u nooit bhv'er was geweest? Je bent zelfs wettelijk verplicht een medemens te helpen.
Het lijkt mij alleen anders als absoluut geen sprake is van iets dat met spoed hoeft en de bhv'er ook snel aanwezig kan zijn en u dat ook nog zou kunnen en hebben moeten weten.

#3:  Auteur: ingridvandenbroek BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2015 21:05
    —
dank je wel Monique

#4:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2015 21:46
    —
Graag gedaan.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl