Auto ongeval-Tegenpartij kan niet gevonden worden
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Auto ongeval-Tegenpartij kan niet gevonden worden Auteur: marmita123 BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009 17:47
    —
Hallo,

mijn zwager heeft met ons auto in frankrijk een ongeval gehaad en de auto is nu vernietigd. de rechtsbijstand zoekt since juli de tegenpartij in frankrijk. wij hebben een naam, adress, verzekeringsnummer en kenteken van hem. maar zelfs de politie kan hem niet vinden.

mijn vraag is: bestaat de mogelijkheid dat onze verzekering iets an ons moet betalen (ook is het een gedeelte) ????

bedankt voor jullie hulp

groetjes

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009 18:01
    —
Is het duidelijk wie er schuld heeft aan het ongeval?

Wat voor verzekering hebben jullie? Alleen de wettelijk verplichte aansprakelijkheidsverzekering, of een cascoverzekering?

Als die onvindbare Fransman schuld heeft, zou ik proberen zijn Franse verzekering aan te spreken. Daarvoor lijken voldoende gegevens beschikbaar te zijn. Lukt het niet met die verzekering, dan is er wellicht een Frans schadefonds dat de schade geheel of gedeeltelijk vergoed. Dat jullie zelf niet Frans zijn mag daarbij niet uitmaken.

Als de zwager schuldig is, kun je in principe de schade op hem verhalen.

#3:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 29 dec 2009 2:11
    —
Iemand van wie je de naw-gegevens hebt kunt je gewoon dagvaarden.

#4:  Auteur: marmita123 BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 14:03
    —
bedankt voor jullie antword, de rechtsbijstand heeft de man gevonden en de verzekering. de rechtsbijstand zegt, dat in het geval dat de tegenpartij niet te vinden is, dat wij getuige voor de ongeval moeten hebben om van de nederlandse schadefonds iets te krijgen. en in de schadeformulier heeft mijn zwager niemand op geschreven. nu wacht ik af wat de franse verzekering zegt.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl