Ben jij ook net begonnen aan de OU?
#61: Auteur: cognition
Geplaatst: vr 23 jun 2006 20:05
Hoi,
Ik verbaas me over hetgeen ik lees over rechtssociologie aan de OU. Dat is toch dat boek "Recht & Samenleving in verandering" van Rob Schwitters??
Ik moet zeggen dat ik dat een vreselijk boek vind. Ik vind het erg glibberig en het staat vol met onderverdelingen die op hun beurt ook weer worden onderverdeeld. Wat me erg opvalt aan dat boek is hoe ik me erger aan de manier hoe Schwitters schrijft: het leest erg moeilijk in vergelijking met de hoofdstukken van de andere auteurs die ik stuk voor stuk wel veel helderder vind (zoals bv. h. 5, 7 en 10)
|
#62: Auteur: StevenK
Geplaatst: vr 23 jun 2006 21:10
cognition schreef: | Hoi,
Ik verbaas me over hetgeen ik lees over rechtssociologie aan de OU. Dat is toch dat boek "Recht & Samenleving in verandering" van Rob Schwitters??
|
Nee, dat is het vak 'recht en samenleving'. Rechtssociologie heeft geen boek, maar een bloemlezing van allerlei Europese en Amerikaanse rechtssociologen.
|
#63: Auteur: Hanifa
Geplaatst: vr 23 jun 2006 22:54
cognition schreef: | Hoi,
Ik moet zeggen dat ik dat een vreselijk boek vind. Ik vind het erg glibberig en het staat vol met onderverdelingen die op hun beurt ook weer worden onderverdeeld. Wat me erg opvalt aan dat boek is hoe ik me erger aan de manier hoe Schwitters schrijft: het leest erg moeilijk in vergelijking met de hoofdstukken van de andere auteurs die ik stuk voor stuk wel veel helderder vind (zoals bv. h. 5, 7 en 10) |
Dat klopt. Mij viel op dat vanaf hoofdstuk 5 het ineens veel makkelijker ging. Alleen blijf ik dat 'de idee' maar raar vinden
|
#64: Auteur: tikSimone
Geplaatst: vr 23 jun 2006 23:00
Wen daar maar aan. Evenals aan "het" opzet.
|
#65: Auteur: bona fides
Geplaatst: za 24 jun 2006 0:44
tikSimone schreef: | Wen daar maar aan. Evenals aan "het" opzet. |
Rotterdammers moeten al wennen aan "het" raam
|
#66: Auteur: Gwenny
Geplaatst: za 24 jun 2006 1:30
Oei, ai owww.....hoor ik daar over een saai boek....AAAHHHHHHHHH..
Maarr......van een insider hoorde ik dat het boek in kwestie erg dun is, wat uiteraard denk ik weer een meevaller is .
Gwen
|
#67: Auteur: tikSimone
Geplaatst: za 24 jun 2006 10:12
En je kunt natuurlijk altijd nog even minder saaie boeken over hetzelfde onderwerp er bij lezen.
|
#68: Auteur: Volento Deo
Geplaatst: za 24 jun 2006 10:42
tikSimone schreef: | En je kunt natuurlijk altijd nog even minder saaie boeken over hetzelfde onderwerp er bij lezen. |
Voor het vak rechtssociologie bestaan die niet
|
#69: Auteur: cognition
Geplaatst: za 24 jun 2006 14:40
Bedoel je dat het inherent is aan dat vak om interessant te zijn? Ik geloof wel dat iemand die het leuk brengt, er op een onderhoudende wijze over kan schrijven, die ook nog eens erg educatief is...
|
#70: Auteur: Volento Deo
Geplaatst: zo 25 jun 2006 1:06
cognition schreef: | Bedoel je dat het inherent is aan dat vak om interessant te zijn? Ik geloof wel dat iemand die het leuk brengt, er op een onderhoudende wijze over kan schrijven, die ook nog eens erg educatief is... |
Laat het me weten als je zo'n persoon tegenkomt
|
#71: Auteur: brendaw
Geplaatst: zo 16 jul 2006 21:04
Hallo
OOk ik ben net begonnen aan de OU. Ben begonnen met het KMT.. mijn streven is de hele studie te doen maar ik kijk wel hoe ver ik kom. Je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt natuurlijk.
Ben bezig met de eerste 2 hoofdstukken van Basiscursus recht. Taai zeg.... maar las al dat je die beter als laatste kunt lezen. Vanaf morgen dan maar lekker met hoofdstuk 3 beginnen. Ik hoop in oktober het tentamen te kunnen maken.. hierna wil ik Europakunde of rechtsgeschiedenis gaan doen. Voor alle inleidende vakken heb ik vrijstelling...
|
#72: Auteur: StevenK
Geplaatst: zo 16 jul 2006 21:06
brendaw schreef: | Hallo
OOk ik ben net begonnen aan de OU. Ben begonnen met het KMT.. mijn streven is de hele studie te doen maar ik kijk wel hoe ver ik kom. Je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt natuurlijk.
Ben bezig met de eerste 2 hoofdstukken van Basiscursus recht. Taai zeg.... maar las al dat je die beter als laatste kunt lezen. Vanaf morgen dan maar lekker met hoofdstuk 3 beginnen. Ik hoop in oktober het tentamen te kunnen maken.. hierna wil ik Europakunde of rechtsgeschiedenis gaan doen. Voor alle inleidende vakken heb ik vrijstelling... |
Hé, welkom.
Veel succes.
|
#73: Auteur: brendaw
Geplaatst: zo 16 jul 2006 21:26
StevenK schreef: | brendaw schreef: | Hallo
Ben bezig met de eerste 2 hoofdstukken van Basiscursus recht. Taai zeg.... maar las al dat je die beter als laatste kunt lezen. Vanaf morgen dan maar lekker met hoofdstuk 3 beginnen. Ik hoop in oktober het tentamen te kunnen maken.. hierna wil ik Europakunde of rechtsgeschiedenis gaan doen. Voor alle inleidende vakken heb ik vrijstelling... |
Hé, welkom.
Veel succes. |
thanks
|
#74: Auteur: Volento Deo
Geplaatst: zo 16 jul 2006 22:48
brendaw schreef: | Hallo
Ook in deze thread welkom!!
|
#75: Auteur: Hutjevlut
Geplaatst: do 20 jul 2006 22:25
Recht en samenleving... wat een drama! Het boek was geen doorkomen aan. en dan nog al die rijtjes uit je kop kennen (waarvan er niet 1 op mijn tentamen werd gevraagd!!!)
Zit nu vol spanning te wachten op de uitslag van m'n tentamen
|
|