Open Universiteit
#1: Open Universiteit Auteur: Sydney
Geplaatst: zo 04 jul 2004 16:43
Hoeveel forum bezoekers studeren aan de Open Universiteit?
Wat is het algemene beeld over deze uni?
Ik ben nu een aantal maanden aan het studeren aan de OU en tot nu toe bevalt het goed. Ik had ook niet veel andere opties.
Ik vroeg me eigenlijk af in hoeveel jaar je de opleiding af kunt hebben.
|
#2: Open Universiteit Auteur: Jeanet
Geplaatst: di 06 jul 2004 16:41
Je hebt één forumbezoeker gevonden. Ik studeer nu 1 jaar aan de OU, 6 modullen afgerond. Ik houd er rekening mee dat ik in totaal nog 6 jaar onderweg ben. Tot nu toe zijn mijn ervaringen positief.
|
#3: Auteur: Sydney
Geplaatst: za 10 jul 2004 12:30
Goed te horen dat het bevalt.
7 jaar in totaal denk je dus. Dan ben ik nog wel even bezig
Is 6 modulen per jaar het maximale denk je?
|
#4: OU Auteur: Yvette
Geplaatst: za 10 jul 2004 16:58
Hoi Sydney,
Ook ik studeer aan de OU en het bevalt me goed. Op zich kan je zelf je studietempo bepalen, er is geen limiet. Zo doe ik zelf 12-14 modules per jaar, al moet ik zeggen dat ik wel zeer snel leer, dus dat is geen echt referentie punt. Maar als je wil kan het wel.
Wat ik als tip wil geven; probeer van elk vak zoveel mogelijk oude tentamens te verzamelen, dat scheelt enorm! Tentamens kun je o.a. vinden op: http://home.wanadoo.nl/mirandadekreek/tentamens.htm of bij studiegenoten. Ook kan je lid worden van: www.ou.nl/open/dendolech die hebben ook oude tentamens.
Groetjes!
|
#5: OU Auteur: Jeanet
Geplaatst: do 15 jul 2004 12:54
Sydney,
Meer dan 6 modules is zeker mogelijk, zoals Yvette al schrijft. Dat blijkt ook wel als je de verschillende discussiegroepen bij de modulen leest. Ik wist niet wat te verwachten van de studie, hoe het studeren in te passen naast mijn werk, enz. enz. dus ik ben uitgegaan van het gemiddeld aantal modulen (volgens de OU). Mijn planning is daarop gebaseerd, het is voor mij een soort maximum.
Wat is jouw planning?