Dakvenster zonder toestemming VVE. Wie betaalt onderhoud?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Dakvenster zonder toestemming VVE. Wie betaalt onderhoud? Auteur: huurder1996 BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2023 18:12
    —
Beste,

Wij wonen in een appartement op de bovenste verdieping van een drielaags wooncomplex in Den Haag.

In ons appartement is 5 jaar geleden door een van de vorige eigenaren zonder toestemming van de VVE een dakvenster geplaatst. Daar is tussen de plaatsing en nu (bij mijn weten) geen formeel bezwaar tegen aangetekend.

De afgelopen 5 jaar zijn er verschillende lekkages aan het dakvenster geweest. De reparatiekosten hiervan zijn allemaal betaald door de VVE. Mijn inziens wordt hiermee impliciet akkoord gegaan met het dakvenster, en met het delen van de onderhoudskosten.

Nu hebben twee van de VVE leden bij de laatste VVE vergadering ineens bepaalt dat vanaf nu de onderhoudskosten van het dakvenster (en reparatiekosten verband houdend met het dakvenster) niet meer worden gedeeld, maar volledig door ons moeten worden betaald.

Volgens mij kan dit alleen als bij aanleg van het dakvenster de splitsingsakte gewijzigd is. Daarnaast heeft de VVE eerder wel betaald voor het onderhoud en reparatiekosten.

Mijn vraag is of de VVE alsnog het plaatsen van het dakvenster kan aanvechten, en wie verantwoordelijk is voor de onderhoudskosten; de VVE of ikzelf?



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl