is dit opzettelijke provocatie?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: is dit opzettelijke provocatie? Auteur: ytk999 BerichtGeplaatst: za 14 okt 2023 0:09
    —
Ik liep vandaag van de sportschool naar huis en er is hier vlak bij mijn woning 3 keer door dezelfde (burger) auto met daarin 2 agenten mij de weg geblokkeerd... de 1e keer reed de auto achteruit om er zo voor te zorgen dat ik niet door kon lopen , hierna ben ik gaan vragen waarom ze dit doen , de bestuurder zei de 1e keer : sorry ik had je niet gezien... wat mogelijk zou kunnen zijn. Echter toen ik een andere straat in liep , letterlijk tegenover de auto waarin de agenten zaten , keerden zij om en reden dezelfde straat in om daar vervolgens te stoppen , de waarschuwingslichten aan te doen , meerdere keren achteruit te rijden richting mijn kant op van waar ik aan kwam lopen. om vervolgens mij opnieuw daar de weg te blokkeren... Hierop vroeg ik nogmaals waarom doet u dit ? de bestuurder zei toen : sjonge jonge wij hebben wel heel veel aantrekkingskracht he! waarop ik ben weggelopen omdat het mij wel duidelijk was dat dit met opzet gebeurde. In de straat verderop reed de auto nog even langs en blokkeerde heel kort de weg , ik kon wel doorlopen.

Mijn vraag is : is dit provocatie tot het plegen van een strafbaar feit? of intimidatie? is dit normaal gedrag van de politie? er werden nog wat rare dingen gezegd door de bestuurder die ik compleet heb genegeerd maar het was overduidelijk de bedoeling om mij te provoceren naar mijn mening.

wat kan ik hieraan doen om ervoor te zorgen dat dit soort praktijken zich niet nogmaals voordoen , ik heb al een camera mee om dit de volgende keer te filmen maar is er nog iets anders om te doen ?

mvg



Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl