IND huiscontrole - in telefoon kijken?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: IND huiscontrole - in telefoon kijken? Auteur: Susanne.jansen. BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2019 8:59
    —
Een vriendin van mij heeft een aanvraag gedaan voor een NL paspoort.
Op basis vh feit dat ze geregistreerd partnerschap heeft en al langer dan 5 jaar hier woont etc etc. Ze heeft er dus gewoon recht op.

Nu kwam de IND een huiscontrole doen, wss om te kijken of het geen schijnhuwelijk is.

Maar ze hebben ook in haar telefoon gekeken, naar de gesprekken met haar partner.

Mijn vraag is: mag dit zomaar ivm privacy? Of had ze dit ook kunnen weigeren?

#2: Re: IND huiscontrole - in telefoon kijken? Auteur: Radagast BerichtGeplaatst: do 05 mei 2022 12:06
    —
Susanne.jansen. schreef:
Een vriendin van mij heeft een aanvraag gedaan voor een NL paspoort.
Op basis vh feit dat ze geregistreerd partnerschap heeft en al langer dan 5 jaar hier woont etc etc. Ze heeft er dus gewoon recht op.

Nu kwam de IND een huiscontrole doen, wss om te kijken of het geen schijnhuwelijk is.

Maar ze hebben ook in haar telefoon gekeken, naar de gesprekken met haar partner.

Mijn vraag is: mag dit zomaar ivm privacy? Of had ze dit ook kunnen weigeren?


Nou dat lijkt me niet mogen. De vraag is. Wie heeft dat gedaan? Wie heeft hem of haar daar toe bevoegd? En Wie heeft die opdracht uitgeschreven.
Heb je dit gefilmd dat ze dit deden? Dus welke stappen onderneem je nu. Of laat jeje rechten schenden en blijft verontwaardigd zitten. De keus is aan jouw.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl