Dagvaarden & rolzitting
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Advocatuur

#1: Dagvaarden & rolzitting Auteur: eerstejaarsje BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015 22:46
    —
Mijn dagvaarding is af. Ik heb alle ruimte voor de deurwaarder om de nodige gegevens in te vullen, maar loop nu tegen het volgende aan: de roldatum. Prik ik éérst een roldatum bij de kantonrechter en vul ik vervolgens die datum in waarna de dagvaarding betekent kan worden, of werkt dat anders?

#2:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015 23:56
    —
Ja, je dagvaardt tegen een bepaalde roldatum. De normale dagvaardingstermijn is minimaal een week, te rekenen vanaf de datum van betekening. De deurwaarder vult de datum van betekening zelf in. Het is verstandig om een marge van een dag te nemen, zodat de deurwaarder eventueel de dagvaarding ook een dag later kan betekenen. Je kunt in het procesreglement van de betreffende rechtbank nagaan welke wekelijkse roldata er zijn.

#3:  Auteur: Firestarter BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015 13:19
    —
Ik heb niet zo lang geleden - in een civiele procedure - een overheidsorganisatie gedagvaard en daarbij geen roldatum ingevuld. De deurwaarder heeft dat vervolgens voor mij gedaan (dus je hoeft geen roldatum in te vullen).



Rechtenforum.nl -> Advocatuur

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl