Onderzoeksessay/annotatie over 'Sport- en spel situaties'
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische vaardigheden

#1: Onderzoeksessay/annotatie over 'Sport- en spel situaties' Auteur: Arnhemski BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013 17:02
    —
Hallo,

Ik zit in het eerste jaar van mijn studie rechten aan de UvA. Voor het laatste vak van het jaar moet ik een annotatie schrijven. Iedereen krijgt een bepaald onderwerp en een bijbehorende uitspraak toegewezen. Ik kreeg 'sport- en spel situaties' bij onrechtmatige daad als onderwerp en (http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BI3339) als uitspraak.
De opdracht die hierbij hoort is: 'In je annotatie beoordeel je hoe de door jouw gekozen uitspraak past in het geldende recht en de doctrine ten aanzien van het leerstuk' (..) 'accent annotatie ligt op analyse van rechtsontwikkeling van het leerstuk. Uitspraak is de aanleiding. Annotatie moet in hoofdzaak gaan over leerstuk en mag slechts kort de uitspraak behandelen'.

De uitspraak bevestigt de rechtsontwikkeling omtrent dit onderwerp, er komen uit deze uitspraak geen nieuwe dingen naar voren.

Mijn probleem is dat ik vastloop op het formuleren van een goede probleemstelling en deelvragen hierbij. Bij al mijn pogingen komt ik uit op een probleemstelling met een uiteenzettend karakter, terwijl een betogende tekst het doel is.

Iemand die mij kan helpen en me een voorzet kan geven? Ik ben vrijwel geheel vastgelopen..

#2:  Auteur: svdongen BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013 17:58
    —
Wat vind jij?



Rechtenforum.nl -> Juridische vaardigheden

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl