Stagevergoeding gebruikelijk?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

#1: Stagevergoeding gebruikelijk? Auteur: MauriceM15 BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013 21:09
    —
Hallo iedereen,

ik heb vandaag een sollicitatie gehad om als student-stagiair aan de slag te gaan voor een tot twee dagen per week bij een klein advocatenkantoor (half juridisch - half ondersteunend werk). Het goede nieuws was dat ik op basis van het sollicitatiegesprek gelijk te horen kreeg dat ik was aangenomen, maar slechter nieuws was dat hier helaas geen (stage)vergoeding tegenover zou staan.

Aanvankelijk ging ik met deze gang van zaken akkoord, omdat de stage in het kader van cv-building mijns inziens prima zou zijn. Later bedacht ik me dat andere kantoren wel vaak een (vaak geringe, maar toch) stagevergoeding gaven. Mijn vraag; wordt ik 'bedonderd' zonder stagevergoeding werkzaamheden te verrichten?

#2:  Auteur: ArieKanarie BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2013 21:24
    —
Een vergoeding is gebruikelijk, maar niet verplicht. Pas wel op voor spelfouten als je aan de slag gaat.

#3:  Auteur: Mkloostra BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013 9:45
    —
één tot twee dagen stage stelt niks voor. Ik ken mensen die fulltime stage lopen en geen vergoeding krijgen, dan pas mag je je enigzins bedonderd voelen Wink In deze tijden is het lastig genoeg om een stageplek te vinden. Studenten zijn blij als ze iets hebben gevonden, ook al krijgen ze geen geld. Ik krijg gelukkig wel wat vergoeding Smile. Succes met je stage!

#4:  Auteur: jeroen1989 BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013 19:11
    —
ArieKanarie schreef:
Een vergoeding is gebruikelijk, maar niet verplicht. Pas wel op voor spelfouten als je aan de slag gaat.


Inderdaad..

#5:  Auteur: lawyer BerichtGeplaatst: wo 15 mei 2013 8:57
    —
ArieKanarie schreef:
Een vergoeding is gebruikelijk, maar niet verplicht. Pas wel op voor spelfouten als je aan de slag gaat.

Eerder zou ik oppassen voor de grammaticale fouten.



Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl