Uit elkaar met samenlevingscontract
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: Uit elkaar met samenlevingscontract Auteur: Lana BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 19:23
    —
Mijn ex en ik zijn uit elkaar sinds juni 2012. De woning moet worden verkocht omdat ik er niet wil wonen en wij het beide ook niet kunnen betalen.
In deze tijd is het erg moeilijk om te verkopen en betaal ik de helft van de hypotheekkosten, dit is elke maand € 400,=. Ik hierdoor ook niet op mezelf wonen.
Hij woont op dit moment met zijn nieuwe vriendin in de woning en dus mooi goedkoop. Kan iemand mij vertellen of ik recht heb op een vergoeding dat hij in de woning zit?? Of heb ik andere rechten?


Laatst aangepast door Lana op do 14 feb 2013 20:09, in totaal 2 keer bewerkt

#2: Re: Uit elkaar met samenlevingscontract Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 19:39
    —
Lana schreef:
Hij woont op dit moment met zijn ex in de woning en dus mooi goedkoop.

Met zijn nog-niet-ex, neem ik aan. Wink

Quote:
Kan iemand mij vertellen of ik recht heb op een vergoeding dat hij in de woning zit?? Of heb ik andere rechten?

Ja, je hebt recht op een gebruiksvergoeding. Het is naar mijn mening redelijk om die vergoeding te begroten op het bedrag dat jij momenteel elke maand kwijt bent aan die woning waar jij niet, en hij wel, gebruik van maakt.

#3:  Auteur: fabulius BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2013 4:38
    —
Helemaal eens met bona fides,

Daarnaast heb je nog steeds recht op belastingvoordelen.... spreek daarover met de persoon die dat voor je doet, of als je het zelf doet ga spitten in de regels.

De gebruiksvergoeding is iets wat in het convenant moet staan.. zo niet advocaat zoeken. je hebt er recht op zolang de woning niet verkocht is, en je ex er woont (los van het feit dat hij daar samenwoont).
Let wel op dat de hoofdelijke aansprakelijkheid blijft bestaan, en je dus ook sommige rekeningen voor de helft moet betalen..... Dan kom je terug op het convenant...

Gr R



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl