Hogeschool Utrecht Formuleren en de Taaltoets
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

#1: Hogeschool Utrecht Formuleren en de Taaltoets Auteur: Erwin HBO-rechten student BerichtGeplaatst: di 05 feb 2013 19:29
    —
Goedenavond,

Ik zit nu in mijn 1e jaar van de opleiding HBO-Rechten op de hogeschool Utrecht en heb nu al 2 maal mijn toetsen formuleren en de taaltoets niet gehaald. Formuleren heb ik ruim niet gehaald, dit is een toets van 24 meerkeuze vragen waar je ervan maar 6 fout mag hebben. ik heb tweemaal 11 fouten gehaald dus ruim onvoldoende.

De taaltoets is ook een meerkeuze toets waarbij er 50 vragen zijn over spelling, hoofd en bijzin en gewoon zelfstandig naamwoorden etc. Bij de 1e keer had ik 16 fout dus 4 te veel. Voor de herkansing kregen wij drie taal-lessen waarin wij de meeste gemaakte fouten kregen uitgelegd dit waren de hoofd en bijzinnen, spelling van werkwoorden en het aan elkaar of uit elkaar schrijven van woorden.

Ik vind de studie niet heel moeilijk, het recht en de opdrachten vind ik goed te doen en lukken me ook allemaal behalve dus de spelling.

Spelling kost mij sinds het Mbo veel moeite en ondanks vele oefeningen lukt het mij erg lastig om het te verbeteren.

Nu is mijn vraag heeft iemand tips hoe ik dit binnen 9 maanden tijd op het niveau van een HBO-Rechten student kan brengen? Zelf zat ik te denken om een LOI-cursus te volgen voor taal waarin spelling en alles wordt herhaald en besproken en ze je het heel goed leren staat er in de advertentie. Zou ik dit moeten doen? Dit kost 200 euro of heeft iemand nog andere tips voor me?

Alvast bedankt.

#2:  Auteur: advocaatjeleefjenog BerichtGeplaatst: za 09 feb 2013 13:08
    —
Je zou bijles van een student Nederlands kunnen vragen of het Groene Boekje eens kunnen bestuderen. Heb je dyslexie? Wellicht wordt daar geen rekening me gehouden?

Probeer ook met standaardregeltjes als 't Kofschip te werken of schema'a over wanneer je een d of een t gebruikt op te zoeken. Wellicht helpt dat.



Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl