#46: Re: Overstappen van HBR naar Uni Auteur: bona fidesBerichtGeplaatst: zo 09 dec 2007 22:52
    —
Overstappen HBO-R naar Uni?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Is het verstandig om over te stappen naar uni Rechten?
Doen!
50%
 50%  [ 27 ]
Niet doen!
7%
 7%  [ 4 ]
Moet je zelf weten..
40%
 40%  [ 22 ]
Anders, nl.:
1%
 1%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 54

Sam01 schreef:
havo.

Dan zou ik er niet bij voorbaat van uitgaan dat het om "een hoofdstuk" verschil gaat.

#47:  Auteur: Coen BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2007 13:03
    —
Ik ga per februari doorstromen aan de uva en heb deze week de literatuurlijst ontvangen. Daar waar je het op het hbo (Hva) met 1 a 2 boeken per vak/rechtsgebied moet doen is het op de uva meer 2 tot XX boeken. Daarnaast wordt er van je verwacht dat je veel meer (makkelijk een keer zoveel) jurisprudentie leest. Een hoofdstukje is het dus zeker niet nee

#48:  Auteur: felice BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 0:06
    —
ik ken verschillende mensen die hun p hebben gehaald op het hbo en door gegaan zijn naar de universiteit.
een groot verschil is uiteraard de hoeveelheid stof.
zoals ik het zie: als je de stof goed doorwerkt en naar de college's gaat en je je ervoor inzet dan moet het goed te doen zijn maar..
als iemand denkt van oh, ik heb mijn p op mijn sloffen gehaald dus dit doe ik ook wel even, dan kom je er niet.
dus vraag jezelf af: ben ik bereid veel tijd erin te stoppen en mijn best te doen? dan zou ik het gewoon proberen.

#49:  Auteur: Tommy the cat BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2008 22:36
    —
Zijn er hier mensen die eerst HBO SJD hebben gedaan (sociaal juridische dienstverlening) en vervolgens zijn overgestapt naar nederlands recht?

Aangezien ik nu mijn hbo op zak heb kan ik bij de RUG een traject van 2,5 jaar volgen. SJD is natuurlijk wat anders dan HBO-recht. Het gat van SJD naar ned. recht is waarschijnlijk groter dan het gat van HBO-Recht naar ned. recht... Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.
Feit is wel dat theorie mij beter ligt dan praktijk. Ik moet wel zeggen dat ik sommige vragen op de tentamens best pittig vond, hoewel ik wel achten en negens heb kunnen halen (als ik goed had geleerd).

Ik ben eigenlijk een beetje bang voor de moeilijkheid, maargoed je moet het eerst ervaren voordat je weet wat 't is.

Waar ik ook benieuwd naar was is of er voor een werkgever nog een belangrijk verschil is tussen een afgeronde opleiding ned. recht met civiel effect van 2,5 jaar (dus na overstap) en eentje van 4 jaar (dus volledig gevolgd).
Aan de andere kant heb je natuurlijk wel als voordeel dat je zowel hbo als universitair geschoold bent zodat je kunt zeggen dat je zowel praktisch als theoretisch ingesteld kunt zijn....



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Laat alle berichten zien
Pagina 4 van 4

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl