casus analyse
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

#1: casus analyse Auteur: gracia_93 BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2011 11:16
    —
hoi iedereen!
ik moet voor juridische vaardigheden een casus analyse..alleen ik kom er niet uit bij het analyseren van de deelrechtsvragen op basis van juridrudentie en/of parlementaire geschiedenis. ik vroeg me af of jullie mij konden helpen..?
...ik zal hieronder mijn opdracht plaatsen zodat jullie/u een idee hebben.
(voor het geval dat dit bericht op de verkeerde plek heb geplaatst: sorry hiervoor!!! ik ben net nieuw :$)

elk feedback is meer dan van harte welkom, ik hoop dat jullie/u mij snel kunnen helpen.
alvast erg bedankt.

Gracia.
----------------------------------------------------opdracht----------------------



6. Analyseer de deelrechtsvragen op basis van jurisprudentie en/of parlementaire geschiedenis (6 pnt)

deelrechtsvragen zijn:
- Is de betrokkenheid van de OR noodzakelijk?
- Kan de OR de besluis van de directie ongedaan maken?
- Is de directie verantwoording verplicht af te leggen tegenover de OR?
-Is het besluit rechtsgeldig of kan er nog wat tegen gedaan worden?







-------------------dit is de casus---------------------------------------
De directie van een groot bedrijf (500 mensen) wil voor het personeel een functiewaarderingssysteem opzetten en het beloningssysteem aanpassen. De directie neemt op 1 april 2008 dienovereenkomstig een besluit. De ondernemingsraad (OR) van het bedrijf is wel uitvoerig geïnformeerd over de plannen maar de OR is niet zelf bij het besluit betrokken geweest. De voorzitter van de OR neemt op 2 april 2008 met jou contact op en vraagt je advies. Wat te doen tegen de handelwijze van de directie?


#2:  Auteur: 1e_jaars_fiscaal_recht BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2011 17:59
    —
Je hebt de parlementaire geschiedenis nodig. Die kun je terugvinden in boeken van ondernemingsrecht.

Typ maar in je catalogus zoekmachine van je uni: parlementaire geschiedenis. Krijg je verwijzingen naar boeken in de bieb.

In die boeken staat wie/wat heeft gezegd en van welke partij en de hele situatie. Dus echt een aanrader om dit te doen. Het is een complexere opdracht dan je van google gemakkelijk kunt halen, dus het vereist wel dat je naar de Universiteitsbibliotheek gaat. Maar je zult zien dat het allemaal de moeite waard is. Want die boeken zijn hilarisch omdat alles letterlijk geciteerd is.



Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl