Hulp gezocht bij scheiding en hypotheek
#16: Auteur: zus
Geplaatst: wo 03 aug 2011 16:43
Zijn zus heeft altijd de overhand op hem gehad....
Snap best dat zij dit niet mag doen, maar als ik daar tegenin ga wordt het een heel vies spel. Daar zit ik niet op te wachten, helemaal niet voor de kinderen.
Ik weet dat zij mij overal zwart loopt te praten, ze doet maar, dat is wat zij al jaren wil, omdat zij geen vat heeft op mij. Zij is enorm overheersend en wie weet wat zij mijn man wijsmaakt, zal niet veel goeds zijn. Dus gaat hij met alles accoord wat zij zegt. Maar dat ik ruim 14 maanden lang 2 ŕ 3 keer per dag door weer en wind heen en weer fietste naar het verpleeghuis etc etc zal zij "vergeten" zijn!
Moest ook zelf het UWV bellen om te vragen waar de uitkering bleef, en toen viel het kwartje... Kan precies vertellen welke pogingen zij heeft ondernomen de laatste jaren, maar niet op een forum.
Het enige wat ik wil bereiken dat de kinderen nog normaal hun vader gedag kunnen zeggen (voor zover dat uiteraard gaat met afasie).
En dat zij een dak boven hun hoofd hebben en kunnen leren.
Daarom wil ik graag weten of ik bij hem de helft van de hypotheek kan vragen zodat ik de kans krijg dit huis normaal te verkopen zodat wij beiden met een kleinere schuld achterblijven dan dat dit huis de openbare verkoop ingaat via de bank.
|
#17: Auteur: TP
Geplaatst: wo 03 aug 2011 16:52
Ik denk net vanwege jouw overwegingen dat je eens met een advocaat moet overleggen, er zijn zaken gebeurd die niet mogen. Die zus heeft niets te eisen en gelden bij het UWV te claimen, dat heeft zij dan wellicht onrechtmatig gedaan want jij hebt geen goedkeuring verleend. Je moet zorgen dat de rechten van jouw man, kinderen en jezelf worden afgeschermd en dat betekent mijns inziens dat je direct actie moet ondernemen alvorens meer schade wordt aangebracht. Wellicht moet je zorgen dat jouw man (tijdelijk) handelingsonbekwaam wordt verklaard. Het UWV had nooit haar geld buiten jou om mogen uitbetalen aan haar. Laat je niet ondersneeuwen door die zus.
zus schreef: | Zijn zus heeft altijd de overhand op hem gehad....
Snap best dat zij dit niet mag doen, maar als ik daar tegenin ga wordt het een heel vies spel. Daar zit ik niet op te wachten, helemaal niet voor de kinderen.
Ik weet dat zij mij overal zwart loopt te praten, ze doet maar, dat is wat zij al jaren wil, omdat zij geen vat heeft op mij. Zij is enorm overheersend en wie weet wat zij mijn man wijsmaakt, zal niet veel goeds zijn. Dus gaat hij met alles accoord wat zij zegt. Maar dat ik ruim 14 maanden lang 2 ŕ 3 keer per dag door weer en wind heen en weer fietste naar het verpleeghuis etc etc zal zij "vergeten" zijn!
Moest ook zelf het UWV bellen om te vragen waar de uitkering bleef, en toen viel het kwartje... Kan precies vertellen welke pogingen zij heeft ondernomen de laatste jaren, maar niet op een forum.
Het enige wat ik wil bereiken dat de kinderen nog normaal hun vader gedag kunnen zeggen (voor zover dat uiteraard gaat met afasie).
En dat zij een dak boven hun hoofd hebben en kunnen leren.
Daarom wil ik graag weten of ik bij hem de helft van de hypotheek kan vragen zodat ik de kans krijg dit huis normaal te verkopen zodat wij beiden met een kleinere schuld achterblijven dan dat dit huis de openbare verkoop ingaat via de bank. |
|
#18: Auteur: zus
Geplaatst: wo 03 aug 2011 17:10
Ja was ook al op zoek naar een advocaat.
Wilde eerst een mediator, maar kon geen enkele vinden die met een persoon in gesprek wil gaan met afasie helaas.
Maar wilde ook zeker weten dat wat ik doe het juiste is, wil het graag "leuk" houden, kinderen hebben al genoeg meegemaakt.
Dank voor alle tips! Dit sterkt mij enorm!!!
|
#19: Auteur: TP
Geplaatst: wo 03 aug 2011 17:28
Ik denk dat je niets aan een mediator hebt tenzij die ook gelijk advocaat is. De vraag is of deze persoon met jouw man moet overleggen. Ik denk dat eerst de zus moet worden aangepakt. Jouw man weet niet wat hij doet en kan niet zonder jouw toestemming alles doen. Jij kunt zaken terugdraaien als je het er niet mee eens bent.
Je kunt het leuk houden door het juiste te doen. Als ik het geheel begrijp wordt jouw gezin kind van de rekening als je niet uitkijkt. Wacht niet te lang.
zus schreef: | Ja was ook al op zoek naar een advocaat.
Wilde eerst een mediator, maar kon geen enkele vinden die met een persoon in gesprek wil gaan met afasie helaas.
Maar wilde ook zeker weten dat wat ik doe het juiste is, wil het graag "leuk" houden, kinderen hebben al genoeg meegemaakt.
Dank voor alle tips! Dit sterkt mij enorm!!! |
|
#20: Auteur: zus
Geplaatst: wo 03 aug 2011 18:35
Ga ik op zeker doen!
Vanavond gaat er een brief uit dat hij de helft van de hypotheek op zich mag nemen (met uitleg) en dat dat eventueel ook in overleg geregeld kan worden, en morgen op zoek naar een advocaat! Ik weet nu wat ik bij hem/haar aan kan dragen.............
Bedankt voor de tijd en tips!
|
#21: Auteur: bona fides
Geplaatst: wo 03 aug 2011 18:53
zus schreef: | Moest ook zelf het UWV bellen om te vragen waar de uitkering bleef, en toen viel het kwartje... Kan precies vertellen welke pogingen zij heeft ondernomen de laatste jaren, maar niet op een forum. |
Nee, je moet aangifte doen bij de politie.
Quote: | Daarom wil ik graag weten of ik bij hem de helft van de hypotheek kan vragen zodat ik de kans krijg dit huis normaal te verkopen zodat wij beiden met een kleinere schuld achterblijven dan dat dit huis de openbare verkoop ingaat via de bank. |
Het geld is net zo goed van jou als van hem. Zijn zus moet van dat geld afblijven.
Quote: | Vanavond gaat er een brief uit dat hij de helft van de hypotheek op zich mag nemen (met uitleg) |
Dat heeft geen enkele zin. Alles wat jullie bezitten is gezamenlijk. Het probleem is dat zijn zus jouw geld aan het stelen is. Dát moet je stoppen.
Stap naar de bank en zorg dat zijn zus niet aan jullie geld kan komen.
Stap naar het UWV en zorg dat de uitkering op een rekening komt waar jij bij kunt en waar de zus niet bij kan.
Of laat een advocaat dit voor je regelen.
|
#22: Auteur: TP
Geplaatst: wo 03 aug 2011 19:08
zus schreef: | Ga ik op zeker doen!
Vanavond gaat er een brief uit dat hij de helft van de hypotheek op zich mag nemen (met uitleg) en dat dat eventueel ook in overleg geregeld kan worden, en morgen op zoek naar een advocaat! Ik weet nu wat ik bij hem/haar aan kan dragen.............
Bedankt voor de tijd en tips! |
Alsjeblief niet doen, laat dit actie nemen door een advocaat doen. Dadelijk gaan dingen fout!!
Brief naar jouw man heeft geen zin want je hebt gemeenschap van goederen!
|
#23: Auteur: hilde12
Geplaatst: wo 03 aug 2011 19:15
In het kort:
ALLES wat van jou is, is van hem.
ALLES wat van hem is, is van jou.
ALLES wat zus regelt mbt jouw geld/goederen, zónder jouw toestemming, is onrechtmatig.
Dus aangifte doen bij politie van diefstal mbt geld wat naar haar wordt overgemaakt.
Direct advocaat inschakelen.
|
#24: Auteur: TP
Geplaatst: wo 03 aug 2011 19:58
hilde12 schreef: | In het kort:
Dus aangifte doen bij politie van diefstal mbt geld wat naar haar wordt overgemaakt.
|
Maar eerst overleggen met advocaat alvorens vervolgstappen te doen.
|
#25: Auteur: zus
Geplaatst: wo 03 aug 2011 19:59
Wow schrik hier toch wel een beetje van.
Ga morgen onmiddellijk op zoek naar een advocaat en dan hopen dat ik het allemaal kan doen zonder dat de kinderen er last van krijgen, want dat moet ik haar nageven, dit heeft ze wel voor elkaar gekregen....
Gelukkig zijn de kinderen wat groter en ouder, maar waren in 1 klap "volwassen" en zien best wat er allemaal speelt, jammer maar helaas.....
|
#26: Auteur: TP
Geplaatst: wo 03 aug 2011 20:16
zus schreef: | Wow schrik hier toch wel een beetje van.
Ga morgen onmiddellijk op zoek naar een advocaat en dan hopen dat ik het allemaal kan doen zonder dat de kinderen er last van krijgen, want dat moet ik haar nageven, dit heeft ze wel voor elkaar gekregen....
Gelukkig zijn de kinderen wat groter en ouder, maar waren in 1 klap "volwassen" en zien best wat er allemaal speelt, jammer maar helaas..... |
Ik heb geen idee hoe oud de kinderen zijn maar als ze het aan kunnen dan gewoon eerlijk en open naar ze zijn. Zaken verbergen brengt op de duur niets.
|
#27: Auteur: zus
Geplaatst: wo 03 aug 2011 20:23
Ze zijn oud genoeg, maar wil hun vader niet zwart maken voor de jongste.
De oudste doet HBO recht sinds kort maar die wil ik deze vragen niet stellen......
|
#28: Auteur: TP
Geplaatst: do 04 aug 2011 8:33
zus schreef: | Ze zijn oud genoeg, maar wil hun vader niet zwart maken voor de jongste.
De oudste doet HBO recht sinds kort maar die wil ik deze vragen niet stellen...... |
Snap ik maar betrek ze gewoon in probleem, dat geeft jouw dilemma weer en bij hun begrip voor de situatie. Dan wordt het een gezamelijk probleem waarbij ze jou en je man kunnen helpen. Je zult zien dat dit wonderen kan verrichten.
|
|