Welke juridische tijdschriften worden gelezen?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#1: Welke juridische tijdschriften worden gelezen? Auteur: STEEF BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 11:59
    —
Na de topic over de juridische tv-programma's ben ik benieuwd of er mede-juristen zijn die ook juridische tijdschriften lezen, welke en wat jullie er van vinden..... Mr. Green

Zelf ben ik geabonneerd op Ars Aequi, ik lees nooit t hele tijdschrift, alleen de artikelen die ik interessant vind en natuurlijk de strip: De rechter. Ik vind t een goed tijdschrift, maar er staat altijd zo veel in dat ik m nooit helemaal uit lees...
Ik ben erop geabonneerd omdat het werd aangeraden door de docenten. Eigenlijk werd je als het ware verplicht om een abonnement erop te nemen tijdens de introductie. Maar ben toch blij dat ik t heb gedaan, t is geen duur tijdschrift bijv. in vergelijking met het Nederlands Juristen Blad (zal best goed zijn, maar wel duur) en er staat veel info in.... Very Happy

Verder ken ik weinig juridische tijdschriften dus ben benieuwd wat jullie lezen Wink

Greetz, Stefhanie

#2:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 12:25
    —
Ook Ars Aequi maar vind vaak de inhoud wat weinig, veel annotaties en dat kan me vaak niet echt boeien. Rode draad is nu leuk, uiteraard de strip en de artikelen. Maar bijvoorbeeld boekbesprekingen, tsja ik als 1stejaars geef daar niet zoveel om.

Wel is het zo dat ik merk dat docenten toch wel veel leerstukken en casussen uit AA halen dus dat het de moeite loont om abonnee te worden en voor het geld hoef je het ook niet echt te laten inderdaad.

#3:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 17:40
    —
Ola,
ben ook AA-abonnee.
Sommige dingen, zoals idd de annotaties, kunnen me nog niet boeien. Sommige stukken gaan echt te diep. Maar zoals bv de Rode Draad is wel vrij toegankelijk en toch interessant.
Maar het geeft ook niet als er moeilijker stukken in staan, dan vind ik het blad over 2 of 3 jaar nog steeds interessant!
Andere juristenbladen heb ik eigenlijk geen benul van...

#4:  Auteur: Ramonkey BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 19:18
    —
Ook een abonnement op de AA en sinds een jaar ook op het Nederlands Juristenblad. Erg leuke artikelen altijd en handige internetsite.
Delikt en delinkwent(strafrechtmagazine) lees ik als ik in de bieb ben want dat abonnement is me net iets te duur...€250 geloof ik...Neutral
dat was het wel Smile

#5:  Auteur: Kafka BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 20:22
    —
Ook de AA, het NJB en verder eigenlijk niets.
Annotaties zijn juist héél nuttig als je een paper moet schrijven.
Dan kun je een vonnis tenminste in normale mensentaal lezen.

#6:  Auteur: Diana BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 22:14
    —
Zowel AA als NJB . . . al kom ik niet altijd aan het lezen daarvan toe Confused

#7:  Auteur: Flash BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2004 1:42
    —
De AA en de NJ lees ik en daarbij krijgen wij gratis (!) het notariaat magazine thuis (geregeld door de studievereniging) dus die lees ik er ook nog bij Wink

#8:  Auteur: Magdalena BerichtGeplaatst: do 01 apr 2004 18:22
    —
Ik heb ook al vanaf mijn eerste jaar een abonnement op Ars Aequi. Ik lees ze eigenlijk nooit (ik lees zoiets nooit voor mijn ontspanning), ik gebruik het wel als naslagwerk.

#9:  Auteur: Sovereign BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2005 22:44
    —
Ik heb een abonnement op het tijdschrift voor consumentenrecht. Surprised

#10:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 07 jul 2005 1:41
    —
Sovereign schreef:
Ik heb een abonnement op het tijdschrift voor consumentenrecht. Surprised

De consumentengids?

#11:  Auteur: Sovereign BerichtGeplaatst: do 07 jul 2005 10:52
    —
bona fides schreef:
Sovereign schreef:
Ik heb een abonnement op het tijdschrift voor consumentenrecht. Surprised

De consumentengids?
De consumentengids kost geen 160 euro per jaar. Laughing

Zie link hier. Wink

#12:  Auteur: Maarten Hemmes BerichtGeplaatst: do 07 jul 2005 23:27
    —
Ik denk dat ik vanaf September een abo neem op AA. Ik heb verder geen ervaring hiermee maar hoor veel goede verhalen.

#13:  Auteur: marcel BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2005 11:36
    —
Eigenlijk alleen NJB. AA erbij komt nog wel ns, nu net even wat te duur allemaal Confused

#14:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2005 20:23
    —
NJB en AA. NJB is veel prettiger om te lezen. AA: tja, moet maar eens een leesvakantie inplannen ofzo .....
Heb nog gedacht over het Advocatenblad en daar ook wat proefnummers van laten komen. Maar de tijd ontbreekt .... ik ben al lang blij als ik mijn studiestof doorkom.

#15:  Auteur: Deefke BerichtGeplaatst: zo 07 aug 2005 23:22
    —
Hey,

ben ook abbonee van het Nederlands Juristen Blad. Ik vind het een fijn blad: goede artikelen én goede schrijvers ! Omdat ik student ben betaal ik ook nog eens de helft Very Happy

Groetjes Dancing



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl