Pesterij door de buren
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#16:  Auteur: WimWest BerichtGeplaatst: za 03 okt 2009 12:58
    —
Theoretisch klopt het ook wel, in praktische zin gaat het niet altijd op. Heb zelf een situatie met overlast, maar echt krachtig optreden lukt niet. Ik wil TS niet ontmoedigen, maar ik ben zelf al vanaf november 2005 bezig i.v.m. overlast bij mijn ouders in een seniorencomplex.
1. handhaving gemeente wegens onrechtmatig gebruik (nog steeds bij Raad van State)
2. kantongerecht verhuurder: ondanks onafhankelijk geluidsrapport alleen een beperkende maatregel op geluidsinstallatie op straffe van een dwangsom. Een deurwaarder moet dan constateren wanneer het beperkte volume wordt overschreden. Een onmogelijke opgave.
3. VROM: waarschuwing/onderzoek naar gemeente/advies gemeente/advies wordt niet opgevolgd
4. Plaatselijke politiek; blijft politiek, stellen vragen, wethouder liegt en dan?
5. Burgemeester als korpsbeheerder persoonlijk dwangsom opgelegd wegens niet opnemen aangifte overtreding WED
6. 2 maal hoorzitting, 1 maal dwangsom aan overlastgevende huurder van € 50.000, tweede hoorzitting: bestemmingsplan gewijzigd, dwangsom niet uitvoerbaar, ligt weer bij Raad van State
7. slopen zonder sloopvergunning, geen voorzorgsmaatregelen genomen, handhaving verzocht, op de dag van verzoek tot handhaving vergunning verleend en dat binnen enkele uren.
Sloop is al uitgevoerd, kan nog wel bezwaar maken. Tegen wat?
8. GGZ ingeschakeld: kunnen niets doen.

En zo tobben we dus door, dus alle wetsartikelen allemaal mooi, maar als de spelregels worden gewijzigd tijdens het spel is het moeilijk winnen.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl