conflict over lease auto icm ontslag
#16: Auteur: tikSimone
Geplaatst: wo 03 jun 2009 8:26
JoyceW schreef: | Het is wat mij betreft echt een geval van een oneerlijk gevoel dat ik straks 1500 euro moet betalen voor een auto waar iemand anders in rijdt, waar iemand anders bijtelling voor krijgt en waar iemand anders ook de privé-bijdrage betaald. |
De bijtelling krijg je altijd als je een leaseauto hebt (tenzij je minder dan 500 km privé rijdt). En degene die de auto uit de pool krijgt hoeft volgens mij juist niet die 30 euro extra per maand te betalen, omdat hij niet zelf voor deze duurdere wagen heeft gekozen. Die heeft geluk.
|
#17: Auteur: JoyceW
Geplaatst: wo 03 jun 2009 12:54
bona fides schreef: | JoyceW schreef: | Het is wat mij betreft echt een geval van een oneerlijk gevoel dat ik straks 1500 euro moet betalen voor een auto waar iemand anders in rijdt, waar iemand anders bijtelling voor krijgt en waar iemand anders ook de privé-bijdrage betaald. |
Dus je hoeft alleen die 1500 euro niet te betalen als er toevallig op dit moment iemand is aan wie de auto gesleten kan worden? De 1500 euro moet je wel volledig betalen als er volgende week (of maand, of iets dergelijks) iemand is die de auto overneemt?
Als het zo in het contract staat kun je er (juridisch gezien) denk ik weinig aan doen. Je kunt natuurlijk wel proberen je ex-werkgever over te halen om het op een wat andere manier te regelen. |
Ik heb geen idee, de uitspraak van de afdelingsmanager geeft alleen aan dat als er iemand anders voor de auto wordt gevonden, over een termijn wordt niet gesproken.
|
|