zonder toestemming plaatsen van naam in rouwadvertentie
#46: Auteur: spoekie
Geplaatst: ma 08 jun 2009 0:53
cvb schreef: |
Jewel en ex hebben natuurlijk nog wel samen een dochter en blijven dus een ouderpaar, dat op één lijn behoort te zitten m b t dochter en daartoe rechtstreeks onderling kontakt behoort te onderhouden. |
Ben ik met je eens cvb, maar als de ene ouder weigert...wat moet je dan?
cvb schreef: | Nee en ja; in Jip en Janneke-taal*): ex laat zijn vriendin de telefoon aannemen. |
Uhh waar staat dat ergens? ik lees alleen maar dat er mail contact is geweest tussen dochter en vader.
cvb schreef: | Natuurlijk, die komt, *):, net als mijn eigen kleindochter, gewoon op voor zichzelf, probeert haar eigen plaats te vinden en zoekt daarbij naar duidelijkheid in de positie van haar ouders, waarbij het gedrag van haar vader natuurlijk niet bepaald helpt; |
Tuurlijk komt een kind op voor zichzelf en zal een plekje moeten vinden in het nieuwe gezin....maar waarom de vinger bij vader leggen dat dit niet goed gaat? zou het ook niet zomaar kunnen liggen aan dochter zelf misschien wel door bemoeienis van moeder? ik hoor en lees dit zo vaak en wij hebben dit zelf ook aan den lijve ondervonden...dus om alleen de vinger naar vader te wijzen gaat mij te ver, zeker omdat wij verder de achtergrond van Jewel en dochter niet weten als ook de vader.
cvb schreef: | dat moet helemaal niet, maar is wel een volstrekt onvermijdelijk gevolg van wangedrag van haar vader?? |
Is dit werkelijk of heeft vader gewoon gedacht ik vermeld mijn dochter op het kaartje omdat ze mijn dochter is en ze hoort bij de familie...hoezo wangedrag? ik zie dit werkelijk niet!
|
#47: Auteur: HenkR
Geplaatst: ma 08 jun 2009 3:17
spoekie schreef: |
Mensen maken idd fouten, ben ik helemaal met je eens. Maar wie maakt er nu een fout in deze? De vader die zijn dochter op een rouwkaart van zijn overleden moeder vermeld?
Wat is hier fout aan behalve dat vader het normaal vind dat zijn dochter erbij staat omdat ze bij de familie hoort! |
De fout zit hem er in dat de dochter het niet wilde en de vader het toch heeft gedaan.
|
#48: Auteur: Jewel
Geplaatst: ma 08 jun 2009 9:11
HenkR schreef: |
De fout zit hem er in dat de dochter het niet wilde en de vader het toch heeft gedaan. |
Juist!! Dat is het. Had hij en zijn familie gewoon "kinderen" erin gezet, dan had, nogmaals, geen haan naar gekraaid.
|
#49: Auteur: cvb
Geplaatst: ma 08 jun 2009 11:12
spoekie schreef: | cvb schreef: | Jewel en ex hebben natuurlijk nog wel samen een dochter en blijven dus een ouderpaar, dat op één lijn behoort te zitten m b t dochter en daartoe rechtstreeks onderling kontakt behoort te onderhouden. | Ben ik met je eens cvb, maar als de ene ouder weigert...wat moet je dan? | Dan kan de familie daar iets aan proberen te doen.
Quote: | cvb schreef: | Nee en ja; in Jip en Janneke-taal*): ex laat zijn vriendin de telefoon aannemen.! | Uhh waar staat dat ergens? ik lees alleen maar dat er mail contact is geweest tussen dochter en vader. | In de 1e post staat, dat contact met ex onmogelijk is; maar misschien hebben ex en vriendin wel een telefoonnummer-herkenner.
Quote: | cvb schreef: | Natuurlijk, die komt, *):, net als mijn eigen kleindochter, gewoon op voor zichzelf, probeert haar eigen plaats te vinden en zoekt daarbij naar duidelijkheid in de positie van haar ouders, waarbij het gedrag van haar vader natuurlijk niet bepaald helpt; | Tuurlijk komt een kind op voor zichzelf en zal een plekje moeten vinden in het nieuwe gezin....maar waarom de vinger bij vader leggen dat dit niet goed gaat? zou het ook niet zomaar kunnen liggen aan dochter zelf misschien wel door bemoeienis van moeder? ik hoor en lees dit zo vaak en wij hebben dit zelf ook aan den lijve ondervonden...dus om alleen de vinger naar vader te wijzen gaat mij te ver, zeker omdat wij verder de achtergrond van Jewel en dochter niet weten als ook de vader. | Behalve het niet-aanspreekbaar zijn van ex ben ik in het verhaal, afgezien van het wegkijken door de overige familieleden, niets verwijtbaars tegengekomen.
Quote: | cvb schreef: | dat moet helemaal niet, maar is wel een volstrekt onvermijdelijk gevolg van wangedrag van haar vader?? | hoezo wangedrag? ik zie dit werkelijk niet! | Ouders, immers niet in de laatste plaats rolmodel voor hun kinderen, behoren deze bij voorkomende gelegenheden te laten zien, dat ze het zoveel mogelijk met anderen proberen eens te worden, zeker binnen de familie, en hoe dat gaat, nl. in een gesprek en b.v. niet met het sturen van mails zoals geciteerd in deze post.
|
#50: Auteur: spoekie
Geplaatst: do 11 jun 2009 23:51
cvb schreef: | Behalve het niet-aanspreekbaar zijn van ex ben ik in het verhaal, afgezien van het wegkijken door de overige familieleden, niets verwijtbaars tegengekomen. |
Me dunkt zeg. Vader maakt de ene fout naar de ander, zijn gedrag, laat vriendin de telefoon aannemen?? wangedrag van vader....dat is nogal wat!
Hoe zou het komen dat ex eventueel niet aanspreekbaar is voor Jewel? Zou het misschien door het gedrag van Jewel zelf kunnen komen?
Vraag mij dit zomaar af als je anderen berichten leest van haar en hoe ze schrijft over haar ex en zijn nieuwe vriendin...
cvb schreef: | Ouders, immers niet in de laatste plaats rolmodel voor hun kinderen, behoren deze bij voorkomende gelegenheden te laten zien, dat ze het zoveel mogelijk met anderen proberen eens te worden, zeker binnen de familie, en hoe dat gaat, nl. in een gesprek en b.v. niet met het sturen van mails zoals geciteerd in deze post. |
Wie begon met het sturen van een brief/mail zoals geciteerd? Als gevolg daarvan, stuurde dochter ook een mail naar vader. Rolmodel?!!
Vader reageert terug via mail en nu heeft vader weer een fout begaan.
Dochter had dan toch ook kunnen bellen naar vader? en als stiefmama had opgenomen, had dochter gewoon naar haar vader kunnen vragen.
Maar goed, vader heeft zonder na te denken zijn dochter haar naam op een kaart gezet omdat het zijn dochter is en vind dat ze erbij hoort maar krijgt de wind van voren!
Als er zo constant op je gevit wordt en er wordt zo over je nieuwe partner gepraat zou ik ook zoiets hebben van; duhhh! Hoe is het? Ik praat niet meer met je totdat je gewoon normaal kunt doen! En dan krijg je al gauw zo'n dooddoener van; "Communicatie met ex is onmogelijk'....
|
#51: Auteur: HenkR
Geplaatst: vr 12 jun 2009 0:15
spoekie schreef: | cvb schreef: | Behalve het niet-aanspreekbaar zijn van ex ben ik in het verhaal, afgezien van het wegkijken door de overige familieleden, niets verwijtbaars tegengekomen. |
Me dunkt zeg. Vader maakt de ene fout naar de ander, zijn gedrag, laat vriendin de telefoon aannemen?? wangedrag van vader....dat is nogal wat!
Hoe zou het komen dat ex eventueel niet aanspreekbaar is voor Jewel? Zou het misschien door het gedrag van Jewel zelf kunnen komen?
Vraag mij dit zomaar af als je anderen berichten leest van haar en hoe ze schrijft over haar ex en zijn nieuwe vriendin...
cvb schreef: | Ouders, immers niet in de laatste plaats rolmodel voor hun kinderen, behoren deze bij voorkomende gelegenheden te laten zien, dat ze het zoveel mogelijk met anderen proberen eens te worden, zeker binnen de familie, en hoe dat gaat, nl. in een gesprek en b.v. niet met het sturen van mails zoals geciteerd in deze post. |
Wie begon met het sturen van een brief/mail zoals geciteerd? Als gevolg daarvan, stuurde dochter ook een mail naar vader. Rolmodel?!!
Vader reageert terug via mail en nu heeft vader weer een fout begaan.
Dochter had dan toch ook kunnen bellen naar vader? en als stiefmama had opgenomen, had dochter gewoon naar haar vader kunnen vragen.
Maar goed, vader heeft zonder na te denken zijn dochter haar naam op een kaart gezet omdat het zijn dochter is en vind dat ze erbij hoort maar krijgt de wind van voren!
Als er zo constant op je gevit wordt en er wordt zo over je nieuwe partner gepraat zou ik ook zoiets hebben van; duhhh! Hoe is het? Ik praat niet meer met je totdat je gewoon normaal kunt doen! En dan krijg je al gauw zo'n dooddoener van; "Communicatie met ex is onmogelijk'.... |
Je gaat iets te diep in op het leven van TS.
Een leven dat jij niet kent overigens.
Meer overigens lijkt je leeftijd ineens met 20 jaren gestegen.
Probeer in ieder geval wat meer on-topic te blijven en je posts te checken op hun relevantie met de vraag van de TS.
|
#52: Auteur: bona fides
Geplaatst: vr 12 jun 2009 1:05
Spoekie heeft het helemaal niet over het leven van TS, maar over het incident dat hier voorligt. Ik ben het met spoekie eens dat TS buiten verhouding reageert op dit "incident". Misschien heeft moeder strikt genomen gelijk dat vader niet helemaal correct heeft gehandeld, maar het is duidelijk dat de positie van vader op dit moment allerminst eenvoudig is. Wiens schuld dat is kan m.i. in het midden blijven, want dat verandert er niet aan dat zijn moeder is overleden en dat hij (of zijn familie) dus een beslissing moest nemen over het al dan niet vermelden van de naam van zijn dochter in de overlijdensadvertentie.
Het is gebeurd en die advertentie kan niet meer worden teruggedraaid. Geen reden om vader hiervoor (verder) te demoniseren. Integendeel, moeder zou, binnen haar mogelijkheden, dochter eerder moeten stimuleren om weer contact te krijgen met haar vader. Vader lijkt daar althans open voor te staan. Tussen vader en moeder zal het wel nooit meer goed komen en dat hoeft ook niet, maar wat er tussen die twee is gebeurd mag voor moeder geen reden zijn om dochter tegen haar vader op te zetten. Het van dit mugje een olifant maken lijkt daar echter wel op.
|
#53: Auteur: HenkR
Geplaatst: vr 12 jun 2009 1:16
bona fides schreef: |
moeder zou, binnen haar mogelijkheden, dochter eerder moeten stimuleren om weer contact te krijgen met haar vader. Vader lijkt daar althans open voor te staan. Tussen vader en moeder zal het wel nooit meer goed komen en dat hoeft ook niet, maar wat er tussen die twee is gebeurd mag voor moeder geen reden zijn om dochter tegen haar vader op te zetten. Het van dit mugje een olifant maken lijkt daar echter wel op. |
Dat gaat wel ver Bona.
Stimuleren = manipuleren.
Neutraal blijven lijkt mij beter.
Waar zie jij overigens dat moeder haar dochter 'tegen haar vader opzet'?
Maakte de dochter 'een olifant' van het gebeurde of de moeder?
Ouders die strijden 'over de hoofden van de kinderen' zijn niet pluis, dat vind ik ook. Maar is dat hier aan de orde?
edit: Spoekie heeft het wel degelijk over het leven van TS waar zij geen weet van heeft; teveel details uit de lucht gegrepen.
Ook vader kon best rekening houden met de situatie als geheel en zich 'voorzichtiger' opstellen.
Ook de moeder zou dat misschien kunnen.
|
#54: Auteur: bona fides
Geplaatst: vr 12 jun 2009 1:26
HenkR schreef: | Stimuleren = manipuleren. |
Dat maak jij ervan. Mijn bericht is voldoende duidelijk, dus ik zal er verder niets aan toevoegen.
|
#55: Auteur: HenkR
Geplaatst: vr 12 jun 2009 1:47
bona fides schreef: | HenkR schreef: | Stimuleren = manipuleren. |
Dat maak jij ervan. Mijn bericht is voldoende duidelijk, dus ik zal er verder niets aan toevoegen. |
Ja duh, tuurlijk maak ik dat ervan want in de context die jij bedoelt, is dat ook zo.
Je bericht is duidelijk voor jezelf misschien maar niet voor mij.
Je vult van alles in maar er is hier nog niets gemeld waaruit blijkt dat het verstandig is om de dochter te stimuleren naar haar vader te gaan.
Ook niets waaruit blijkt dat het tussen vader en moeder 'nooit meer goed gaat komen' noch dat moeder 'haar dochter tegen haar vader opzet' noch dat iemand 'van een mugje een olifant maakt'.
Beter voeg je er wel iets aan toe want je laatste bericht voegt niets toe terwijl je voorlaatste bericht er wel om vraagt om iets toe te voegen.
|
#56: Auteur: bona fides
Geplaatst: vr 12 jun 2009 2:03
Uit ervaring weet ik dat het zinloos is met jou een discussie aan te gaan.
|
#57: Auteur: HenkR
Geplaatst: vr 12 jun 2009 2:52
bona fides schreef: | Uit ervaring weet ik dat het zinloos is een discussie aan te gaan. |
Had je post dan gewoon gehouden bij: 'dat TS buiten verhouding reageert'.
Je onderbouwing daarvan (danwel het verdere verhaal) is niet houdbaar.
Als je kritiek daarop niet wilt accepteren dan had je het niet op die manier moeten onderbouwen.
*EDIT*
|
#58: Auteur: cvb
Geplaatst: vr 12 jun 2009 11:35
spoekie schreef: | Wie begon met het sturen van een brief/mail zoals geciteerd? Als gevolg daarvan, stuurde dochter ook een mail naar vader | Vader behoort door zijn gedrag zoveel vertrouwen bij zijn dochter te hebben (verdiend), dat hij geen vervelende mails van haar om de oren krijgt.
Jewel is natuurlijk vrij te doen en te laten, waar ze zin in heeft (inklusief haar zaak naar eigen idee bepleiten), mits ze daarbij de wet niet overtreedt; van dit laatste is, althans volgens mijzelf, niets gebleken.
Nu zij haar zaak op dit forum voorlegt, zou haar hier hoogstens nog onwelwillendheid t.o.v. andere betrokkenen kunnen worden verweten (niet of onvoldoende meewerken aan initiatieven voor oplossingen door anderen, resp. zelf geen of onvoldoende initiatief daartoe nemen); ook hiervoor is, idem, in het verhaal niets te vinden.
|
#59: Auteur: Jewel
Geplaatst: vr 12 jun 2009 17:23
Mensen, ik geloof dat ik heel wat emoties heb losgemaakt. En alles gaat langs en over mij heen. Is het niet verstandiger om deze topic te sluiten?
Het begint een beetje achterhaalt te worden. Het is gebeurt.
En voor de goede orde, ik heb mijn dochter wederom gestimuleerd (wat ik ook in het verleden geregeld gedaan hebt, dus GEEN MANIPULATIE!, wat mij verweten wordt), weer contact op te laten nemen met haar vader. Begin deze week heeft zij haar vader netjes gemailed, maar vaderlief heeft nog niet geantwoord. Of vindt het niet meer belangrijk.
Laatst aangepast door Jewel op vr 12 jun 2009 17:34, in totaal 2 keer bewerkt
|
#60: Auteur: Jewel
Geplaatst: vr 12 jun 2009 17:28
En Henk R, ik vind dat jij het dichtst bij de waarheid zit!
|
|