Goede ervaren advocaat gezocht bij ontslagprocedure
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#16:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 16:42
    —
Als het echt niet klikt met een toegewezen jurist dan kun je bij mijn weten dat gewoon aangeven en dan een ander zoeken.

Voor het overige zijn rechtsbijstandsverzekeraars ook nog wel eens genegen de rechtsbijstand "af te kopen" (oftewel: jou een bepaalde som geld te geven op voorwaarde dat je alles dan verder zelf regelt). Ik weet niet of dit in arbeidsrechtzaken ook zo werkt en of het wel wenselijk zou zijn (het is toch lastig vooraf in te schatten hoe veel tijd er in een procedure gaat zitten), maar dat zou ook nog een mogelijkheid zijn.

Overigens moet je uit een zekere "lauwheid" niet persé afleiden dat de jurist in kwestie zijn best niet zou doen of niet zou proberen om alles uit de zaak te halen. Juristen staan namelijk niet echt bekend om hun extraverte persoonlijkheid Wink Het is niet zo moeilijk om een beetje peptalk tegen je cliënt te houden ("Daar GAAN we voor!!!") maar ze doen het niet; ze houden zich gewoonlijk wat meer op de vlakte. Dit mede om te hoog gespannen verwachtingen bij de cliënt te voorkomen, want als het dan mis gaat is de teleurstelling extra groot.

#17: Gelukkig kan je wisselen van advocaat Auteur: mdriel BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 20:43
    —
Mijn vriendin is lid van FNV Bondgenoten. Die advocaat die zij kreeg toegewezen tijdens haar collectief ontslag in het verleden had totaal geen uitstraling, er kwam echt niets van hem uit. Zij had haar documentatie die hij nodig had gegeven, dit werd bestudeerd en deed wat hij moest doen. Het was niet meer dan een formaliteit. Zij had amper een paar woorden met hem kunnen wisselen.
Het is begrijpelijk dat zij niet door zo'n advocaat tijdens het proces bijgestaan wil worden! Bij dit proces kan zij geen "slome" advocaat gebruiken, zij wil iemand die het onderste uit de kan kan halen. En wat de zaak betreft: er zijn wel goede punten voor haar, zeker omdat zij nooit een negatieve beoordeling had gehad. Haar laatste beoordeling was zelfs een 6! Voor drietal beroepscompetenties had zij een 5 gescoord. En het gesprek erom heen was zeer negatief, dus met een ontslagdreiging. De werkgever zal zeggen dat hij haar wel een kans heeft gegeven (3 maanden en dan beslist men of ze kan blijven of niet) en ze zit zichzelf in het zweet te werken en is bijna overspannen. Zeker omdat zij de enige van haar collega's is die bijna de zak krijgt. Dat lijkt wel een goede zaak om te winnen. Zeker omdat die werkgever helemaal geen dossier van haar heeft aangemaakt en ondanks die dreiging toch het contract heeft om (moeten) zetten in een vast contract. Maar om die zaak te winnen is uiteraard geen "suffe" advocaat voor nodig. Zij wil die werkgever het vel over de oren halen, wat ik mij wel kan voorstellen.
Als zij, zonder meer bij de vakbond van advocaat kan wisselen dan is het een goed idee.

#18: Re: Gelukkig kan je wisselen van advocaat Auteur: ilonka BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 21:18
    —
mdriel schreef:
De werkgever zal zeggen dat hij haar wel een kans heeft gegeven (3 maanden en dan beslist men of ze kan blijven of niet)

De werkgever zal dit moeten kunnen aantonen. Hij kan niet volstaan met binnen 3 maanden moet het werk beter gedaan zijn. Hij moet concrete punten noemen wat beter zou moeten.

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl