Spionage activiteiten van politici met dubb. nationaliteit
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

#1: Spionage activiteiten van politici met dubb. nationaliteit Auteur: Khadija BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 20:42
    —
Beste mensen,

Ik ben bezig met het afronden van de opleiding HBO-Rechten. Ik wil graag uitzoeken of Nederland Marokko aansprakelijk kan stellen wanneer blijkt dat Nederlandse politici met dubbele nationaliteit 'spionage'- activiteiten zouden ontwikkelen voor Marokko.

Ik wil tevens graag weten of er een gedragscode is voor parlementsleden met dubbele nationaliteit omtrent 'spionage' activiteiten.

Vraag me ook af of er een ontwerpverdrag is tussen de landen en of het geldig is.

Alvast bedankt!

#2: Re: Spionage activiteiten van politici met dubb. nationaliteit Auteur: wpelt BerichtGeplaatst: za 27 dec 2008 16:56
    —
Khadija schreef:
Beste mensen,

Ik ben bezig met het afronden van de opleiding HBO-Rechten. Ik wil graag uitzoeken of Nederland Marokko aansprakelijk kan stellen wanneer blijkt dat Nederlandse politici met dubbele nationaliteit 'spionage'- activiteiten zouden ontwikkelen voor Marokko.
>waarom? Spionage is strafbaar gesteld in 98 WSr sqq.

Ik wil tevens graag weten of er een gedragscode is voor parlementsleden met dubbele nationaliteit omtrent 'spionage' activiteiten.
>net als voor alle anderen in NL: 98 sqq WSr. Parlementaire onschendbaarheid strekt zich niet hiertoe uit. U kunt ook denken aan schending van ambtsgeheimen als het kamerlid door haar ambt achter deze geheimen is gekomen.

>Omdat politici zo bekend zijn, lijkt me trouwens spion een minder geschikte bijverdienste voor hen.

Vraag me ook af of er een ontwerpverdrag is tussen de landen en of het geldig is.
>wat bedoelt U met de geldigheid van een ontwerpverdrag?

Alvast bedankt!



Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl