[UL] Vrije Master/vrije keuzeruimte binnen Masters?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische masters

#1: [UL] Vrije Master/vrije keuzeruimte binnen Masters? Auteur: lamaris BerichtGeplaatst: ma 08 sep 2008 16:41
    —
Ik heb op de website gekeken, maar daar staat hierover geen informatie.
Ik wil dus de Master Burgerlijk recht doen, maar ik ben ook erg geinteresseerd in Intellectuele Eigendom. Helaas zit dit onderdeel (gek genoeg alleen merkenrecht?!) in de Master Ondernemingsrecht. In Ondernemingsrecht ben ik echter niet geinteresseerd. Is het mogelijk om een onderdeel van een bepaalde Master te integreren in een andere master (zonder dat je meer vakken doet dan de 60 ECTS).
Ik zal binnenkort ook eens een afspraak maken met een studieadviseur, maar ik zou ook graag ervaringen willen horen van jullie!

#2:  Auteur: RonnyJ BerichtGeplaatst: ma 08 sep 2008 17:02
    —
Wat wil je van IE doen? Privatissimum en het vak zelf? (dus 20 ects)

#3:  Auteur: lamaris BerichtGeplaatst: ma 08 sep 2008 17:05
    —
RonnyJ schreef:
Wat wil je van IE doen? Privatissimum en het vak zelf? (dus 20 ects)


Liefst beide, maar het vak alleen zou ook al mooi zijn.
Samen met het Bachelorkeuzevak Auteursrecht lijkt me dat al een mooi IE-accent!

#4:  Auteur: RonnyJ BerichtGeplaatst: ma 08 sep 2008 17:14
    —
lamaris schreef:
RonnyJ schreef:
Wat wil je van IE doen? Privatissimum en het vak zelf? (dus 20 ects)


Liefst beide, maar het vak alleen zou ook al mooi zijn.
Samen met het Bachelorkeuzevak Auteursrecht lijkt me dat al een mooi IE-accent!


Priv lijkt me geen probleem, omdat dat vak in beide masters wordt gegeven en slechts inhoudelijke verschillen heeft, terwijl het bijbrengen van onderzoeksvaardigheden het doel is.

Aangezien je maar 1 echt keuzevak van 5 ects hebt in de master burgerlijk recht lijkt me het echte vak wel een probleem als je met 60 etcs wilt afstuderen. Je zou dan niet uitkomen of je moet een ander vak van 5 ects uit de master burgerlijk recht laten vallen. En ik denk dat er daar moeilijk over zal worden gedaan.

Ik heb hier trouwens geen echte ervaring mee, maar wel met beide masters. Vrijstellingen worden er zelden of niet gegeven.

#5:  Auteur: lamaris BerichtGeplaatst: ma 08 sep 2008 17:27
    —
RonnyJ schreef:
lamaris schreef:
RonnyJ schreef:
Wat wil je van IE doen? Privatissimum en het vak zelf? (dus 20 ects)


Liefst beide, maar het vak alleen zou ook al mooi zijn.
Samen met het Bachelorkeuzevak Auteursrecht lijkt me dat al een mooi IE-accent!


Priv lijkt me geen probleem, omdat dat vak in beide masters wordt gegeven en slechts inhoudelijke verschillen heeft, terwijl het bijbrengen van onderzoeksvaardigheden het doel is.

Aangezien je maar 1 echt keuzevak van 5 ects hebt in de master burgerlijk recht lijkt me het echte vak wel een probleem als je met 60 etcs wilt afstuderen. Je zou dan niet uitkomen of je moet een ander vak van 5 ects uit de master burgerlijk recht laten vallen. En ik denk dat er daar moeilijk over zal worden gedaan.

Ik heb hier trouwens geen echte ervaring mee, maar wel met beide masters. Vrijstellingen worden er zelden of niet gegeven.


Dank voor je antwoorden. Ik zie in het programma Burgerlijk recht overigens geen enkel vrij keuzevak...alleen de Capitavakken maar dat zijn ook vaste onderwerpen.
Heb jij beide Masters gedaan?

#6:  Auteur: RonnyJ BerichtGeplaatst: ma 08 sep 2008 17:33
    —
lamaris schreef:
RonnyJ schreef:
lamaris schreef:
RonnyJ schreef:
Wat wil je van IE doen? Privatissimum en het vak zelf? (dus 20 ects)


Liefst beide, maar het vak alleen zou ook al mooi zijn.
Samen met het Bachelorkeuzevak Auteursrecht lijkt me dat al een mooi IE-accent!


Priv lijkt me geen probleem, omdat dat vak in beide masters wordt gegeven en slechts inhoudelijke verschillen heeft, terwijl het bijbrengen van onderzoeksvaardigheden het doel is.

Aangezien je maar 1 echt keuzevak van 5 ects hebt in de master burgerlijk recht lijkt me het echte vak wel een probleem als je met 60 etcs wilt afstuderen. Je zou dan niet uitkomen of je moet een ander vak van 5 ects uit de master burgerlijk recht laten vallen. En ik denk dat er daar moeilijk over zal worden gedaan.

Ik heb hier trouwens geen echte ervaring mee, maar wel met beide masters. Vrijstellingen worden er zelden of niet gegeven.


Dank voor je antwoorden. Ik zie in het programma Burgerlijk recht overigens geen enkel vrij keuzevak...alleen de Capitavakken maar dat zijn ook vaste onderwerpen.
Heb jij beide Masters gedaan?


Ja sorry ik doelde op de capitavakken. Het niveau van i.i.g. verzekeringsrecht is niet echt dat je kan zeggen dat je iets zou missen als je een ander vak uit een andere master zou doen.

En ja ik doe beide masters.



Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl