Overlast Konijnen
#16: Auteur: ouwe sloeber
Geplaatst: vr 17 apr 2009 14:09
Hallo Mariska, het Activiteitenbesluit is nog wel rechtsgeldig hoor. Je kunt het vinden bij www.wetten.nl en daar de zoekwoorden "besluit algemene regels ...... " in te vullen. Zorg dat het hokje 'exact zoeken' niet staat ingeschakeld. het zoekt makkelijker als je alleen het hokje 'Amvb's' aanvinkt.
Dit is namelijk een website van de overheid en alle wetten en besluiten die op die dag geldig zijn staan er in de meest actuele versie.
In dat besluit staat dus dat INRICHTINGEN milieuvergunningplichtig zijn als ze 25 konijnen hebben. Voor particulieren, wat jij lijkt te zijn, geldt dit besluit niet. Mogelijk heeft de ambtenaar daar een foutje gemaakt? Door zomaar te stellen dat jij bedrijfsmatig bezig bent? Datzelfde kan het geval zijn bij de jurispredentie die jij noemt. Mogelijk was daar ook alleen sprake van 'hobbykonijnen'.
Je hebt nu een vergunning, maar moest dat wel? mocht je niet gewoon je gang gaan zonder vergunning?
Ik ben benieuwd en ik wens je veel succes en wijsheid bij de kwestie.
|
#17: Auteur: Mariska911
Geplaatst: vr 17 apr 2009 21:56
@wendys: laatst sprak ik ook al iemand die zei dat ik eigenlijk wellicht helemaal geen vergunning nodig zou hebben. De gemeente heeft er een vergunning aangegeven om mij sterker te doen laten staan. Maar het gekke is (tenminste dat gaf de persoon aan waar ik mee sprak) dat ik zelf nooit ergens voor heb hoeven tekenen?????? Als ik een vergunning krijg die op mij van toepassing is, dan moet ik toch ergens tekenen?
|
#18: Auteur: cvb
Geplaatst: zo 19 apr 2009 7:33
Mariska911 schreef: | Als ik een vergunning krijg die op mij van toepassing is, dan moet ik toch ergens tekenen? | Voor de gemeente is het blijkbaar voldoende, dat je ze aangesproken hebt?
|
#19: Auteur: ouwe sloeber
Geplaatst: zo 19 apr 2009 14:28
@Mariska, Ik zou niet weten of een vergunning pas geldig is als die is getekend door beide partijen. Logisch nadenken zou je bijna denken van wel. Juridisch weet ik het niet.
Nu ga ik hardop denken en vraag anderen mee te denken. De gemeente heeft jou een (milieu?)vergunning gegeven. Daarmee sta je volgens de gemeente sterker. Maar is dat wel zo? De gemeente ziet je daardoor blijkbaar als 'bedrijfsmatig' terwijl je als je bedrijfsmatig bezig bent, je aan strengere regels bent gebonden dan als particulier. Doet die vergunning je wel zo goed?
|
#20: Auteur: Mariska911
Geplaatst: di 21 apr 2009 16:52
@wendys: vandaag maar eens met de gemeente gebeld of er iets bekend is over het advies van de commissie. Maar nee, de commissie had nog geen gelegenheid gehad om te vergaderen met alle leden. (we wachten al vanaf 16 feb!). Nu staat de vergadering op 6 mei gepland en dan moet B&W nog een uitspraak doen. Voordat we meer weten zijn we dus zo 8-10 weken verder.
Nog eens navraag gedaan m.b.t. vergunning. Ik heb geen milieuvergunning, de ambtenaar gaf aan dat ik dit als particulier (dus inderdaad) niet nodig heb. Ik heb een APV-vergunning (ontheffing) waarin staat dat er op mijn perceel een x-aantal konijnen gehouden mogen worden onder bepaalde criteria (deze ben ik samen met de gemeente overeengekomen en ik sta hier ook helemaal achter). Het is nu dus de vraag of B&W deze ontheffing in stand houdt of hiervan terugkomt...
|
|