vakantieuren meenemen (ARAR / BW)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#16:  Auteur: arizona BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 20:19
    —
Ik kwam er laatst achter dat ik zelfs maar 49 uur mag meenemen (op basis van een 30-urige werkweek) (rijksoverheid, dus ARAR). Heb nog niet opgezocht waarop men dat baseert.

#17:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 21:43
    —
arizona schreef:
Ik kwam er laatst achter dat ik zelfs maar 49 uur mag meenemen (op basis van een 30-urige werkweek) (rijksoverheid, dus ARAR). Heb nog niet opgezocht waarop men dat baseert.

Afgaande op art. 22 en 23 ARAR heeft een rijksambtenaar op basis van een 36-urige werkweek 165,6 uur vakantie. Daarvan moet per jaar minimaal 108 uur worden opgenomen. Blijft over 57,6 uur per jaar om door te schuiven, en dit is volgens art. 23 lid 7 ARAR het maximum (waarvan in individuele gevallen kan worden afgeweken).

Op basis van een 30-urige werkweek zou je op deze manier uitkomen op 57,6 x 30/36 = 48 uur. Komt in ieder geval aardig in de buurt.

Het is mij niet helemaal duidelijk op basis waarvan de Raad van Bestuur in het geval van zjieb een maximum kan stellen aan het aantal over te boeken vakantieuren. De CAO-UMC lijkt daar geen ruimte voor te bieden. De mogelijkheid van terugvallen op de ARAR zou m.i. ook ergens op moeten zijn gebaseerd. Maar misschien is het wel de Raad van Bestuur die bevoegd is om de CAO-UMC aan te nemen (het is geen CAO maar een reglement!), en als dat zo is kan de Raad van Bestuur ook aanvullende regelgeving aannemen. Met wat gepuzzel op www.wetten.nl moet het wel zijn uit te zoeken.

edit: de Raad van Bestuur van een academisch ziekenhuis stelt op grond van art. 4.5 WHW de rechtspositie van het personeel vast (zie art. 4.1 lid 2 WHW). Voor zover ik zie volgt hier niet uit dat bij onduidelijkheid of onvolledigheid op het ARAR kan worden teruggevallen. Uit art. 4.5 lid 5 WHW volgt dat voor dergelijke regelingen (zoals aanvullingen op de CAO UMC) overleg moet worden gevoerd met vakorganisaties.

#18:  Auteur: zjieb BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 13:53
    —
Na veel gebel met juridische zaken blijft alles vaag/onduidelijk. En ik krijg een klein beetje het gevoel dat het niet gewaardeerd wordt, dat ik aan het wroeten ben in deze wirwar van regels.

Anyway: de juriste van de RvB gaat me op korte termijn een document toesturen met daarin vermelding en uitleg van alle relevante regels/artikelen en besluiten. Als ik dat heb ontvangen laat ik weer van me horen.

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl