Vraag beantwoord!
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Vraag beantwoord! Auteur: watnu? BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 22:29
    —
Omdat ik inmiddels antwoord heb op mijn vraag, haal ik de tekst hier weg.

U allen bedankt voor uw reacties!

Laatst aangepast door watnu? op do 17 jul 2008 18:56, in totaal 4 keer bewerkt

#2:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 8:23
    —
U dient een dagvaarding op te stellen en deze door een deurwaarder te laten betekenen.

Bij het uitblijven van loonbetaling is een kort geding mogelijk. In dat geval stelt u een concept-dagvaarding op, welke u aan de griffie stuurt en daarna wordt een datum voor mondelinge behandeling bepaald.

Als u echter geen salaris ontvangt, komt u - mogelijk - in aanmerking voor een toevoeging, eventueel met peiljaarverlegging (ik ga er tenminste vanuit dat de aanvraag voor een toevoeging eerder geweigerd is omdat uw inkomen in het peiljaar te hoog was).

#3:  Auteur: watnu? BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 12:08
    —
Weet u ook waaar je modellen kunt vinden voor een concept dagvaarding?

#4: Re: Particulier naar kantonrechter Auteur: Michaelm BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 12:46
    —
watnu? schreef:
Mijn advocaat zegt dat een procedure wel een half jaar kan duren, maar het lijkt me sterk dat mensen in deze situatie zo lang zonder loon kunnen. Je kunt namelijk ook geen WW aanvragen.

Dat leek het mij ook maar maak je geen illusies !
Bij mij werd de zaak zelfs uitgesteld omdat de kapitaalkrachtige werkgever zogenaamd geen mensen vrij zou hebben op de geplande datum.
Werd gewoon doodleuk even 3 maanden uitgesteld om de werkgever tegemoet te komen.
Leer je Sociaal Fiscaal nummer, of hoe het tegenwoordig heet, maar goed uit je hoofd want dat is alles wat je bent in onze maatschappij.
Succes verder en sterkte !

#5: Re: Particulier naar kantonrechter Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 14:28
    —
Michaelm schreef:
watnu? schreef:
Mijn advocaat zegt dat een procedure wel een half jaar kan duren, maar het lijkt me sterk dat mensen in deze situatie zo lang zonder loon kunnen. Je kunt namelijk ook geen WW aanvragen.

Bij mij werd de zaak zelfs uitgesteld omdat de kapitaalkrachtige werkgever zogenaamd geen mensen vrij zou hebben op de geplande datum.

Een kort geding loondoorbetaling / werkhervatting heb je echt binnen een paar weken op zitting.

#6: Re: Particulier naar kantonrechter Auteur: watnu? BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 16:16
    —
StevenK schreef:
Michaelm schreef:
watnu? schreef:

Een kort geding loondoorbetaling / werkhervatting heb je echt binnen een paar weken op zitting.

Dat mag ik toch ook hopen? Drie maanden uitstel, een half jaar...dat kan toch niet zo maar? Maar waar kan ik een formulier verkrijgen om zelf zo'n kort geding te beginnen?

#7: Re: Particulier naar kantonrechter Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 16:55
    —
watnu? schreef:
Dat mag ik toch ook hopen? Drie maanden uitstel, een half jaar...dat kan toch niet zo maar? Maar waar kan ik een formulier verkrijgen om zelf zo'n kort geding te beginnen?

U zult daarvoor een dagvaarding op moeten stellen. Modellen zijn onder andere bij Kluwer verkrijgbaar (de serie 'modellen voor de rechtspraktijk')

Mogelijk doet u er goed aan met een jurist of advocaat te overleggen of u tegen een vooraf vast te stellen tarief bijstand kunt krijgen.

#8:  Auteur: watnu? BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 17:17
    —
Ik ga uw advies maar ter harte nemen . Er wordt me door zovelen afgeraden dit op eigen houtje te gaan doen. Neemt u wellicht nog cliënten aan? Very Happy

#9:  Auteur: watnu? BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 18:45
    —
vraag beantwoord

Laatst aangepast door watnu? op do 17 jul 2008 18:56, in totaal 1 keer bewerkt

#10:  Auteur: HenkR BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 18:49
    —
watnu? schreef:
Inmiddels heb ik toch maar een advocaat in de arm genomen ...
Hebben de juristen hier enig idee hoeveel uren hier zo'n beetje in gaan zitten? Dan kan ik een beetje een inschatting maken...

Hoe schat je eigen advocaat dat in?

#11:  Auteur: watnu? BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 18:51
    —
Ik heb dat niet durven vragen omdat het dan lijkt alsof ik op zijn tijd beknibbeld wil hebben. Het leek me de zaak geen goed doen. Heb zelf voorgesteld om een voorschot van 1000 Euro te betalen wat hij heel redelijk vond. Het restant komt dan als het dossier is gesloten.

#12:  Auteur: HenkR BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 18:54
    —
Als je advocaat gaat denken dat je bereid bent om enorm veel te gaan betalen, zou dat je zaak wel goed doen?

Beter vraag je hem naar een schatting. Dat is een heel reële vraag.
Vanwege het kunnen anticiperen enzo.

#13:  Auteur: watnu? BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 18:58
    —
Mmm, ook een punt.

Ik denk alleen niet dat mijn advocaat denkt dat ik enorm veel wil/kan betalen, omdat ik al een tijd geen loon meer heb ontvangen...
Ik ben gewoon benieuwd naar de kosten die zo'n procedure gemiddeld met zich mee brengt.

#14:  Auteur: HenkR BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 19:10
    —
watnu? schreef:
Mmm, ook een punt.

Ik denk alleen niet dat mijn advocaat denkt dat ik enorm veel wil/kan betalen, omdat ik al een tijd geen loon meer heb ontvangen...
Ik ben gewoon benieuwd naar de kosten die zo'n procedure gemiddeld met zich mee brengt.

Wat heb je aan het gemiddelde?

Vraag je advocaat naar zijn inschatting in jouw zaak Wink

#15:  Auteur: sietske1980 BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 9:32
    —
Vraag zijn uurloon incl BTW en vraag naar evt kantoorkosten. Dan weet je iig hoeveel uren hij maakt voor die € 1000 Very Happy
Hou er ook rekening mee dat je griffierecht moet betalen.

Kom je niet in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand als het peiljaar wordt verlegd? Of heb je veel vermogen?

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl