Snelheidsovertreding binnen bebouwde kom ipv buiten.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#31:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 08 dec 2009 17:02
    —
Van belang is in de eerste plaats de tenlastelegging. Hier moet de rechter zich aan houden. Wel kan de rechter woorden uit de tll doorstrepen. Ook kan de rechter "kennelijke verschrijvingen" in de tll verbeterd lezen.

Het proces-verbaal dient (mogelijk) als bewijs voor wat er in de tll staat (of voor delen daarvan), maar wat jij tijdens de zitting hebt verklaard kan natuurlijk ook voor het bewijs dienen. Het proces-verbaal van de opsporingsambtenaar achteraf aanpassen kan alleen door die opsporingsambtenaar zelf gebeuren, lijkt mij. Veel nut heeft dat niet als uit objectief vaststaande gegevens (de stadskaart) al blijkt dat het p-v op dit punt niet juist kán zijn. (Zo'n p-v, dat bedoeld is de eigen waarneming van de opsporingsambtenaar weer te geven, wordt niet betrouwbaarder door de tekst achteraf te tweaken op basis van de objectieve werkelijkheid. Aanpassen lijkt me alleen de bedoeling als de opsporingsambtenaar de overtuiging heeft dat hij zijn eigen waarneming niet goed heeft weergegeven.)

Of heb je het over het proces-verbaal van de terechtzitting? De inhoud van dat p-v moet in principe weergeven wat er op de terechtzitting is voorgevallen, maar als het een fout bevat is dat verder denk ik niet zo erg. Misschien is het mogelijk (en zelfs verstandig) om de rechtbank te verzoeken het p-v te corrigeren.

#32:  Auteur: RichardA BerichtGeplaatst: di 08 dec 2009 17:41
    —
Nee ik had het inderdaad over het orginele proces verbaal.

Maar oke, het is duidelijk, zo werd het inderdaad ook uitgelegd door de rechter op de zitting. Maar wat ik niet snap is dat er een tenlastelegging kan worden gemaakt op basis een (deels) onjuist verbaal.

Het enige wat ik tijdens die zitting heb gedaan is namelijk verklaren dat de tenlastelegging onjuist is, en dat het feit niet bewezen is. Dat was waar en toch bleef de OvJ bij haar oude TLL. Rechter kon dus niets doen.

Dus eerst moet de OvJ haar TLL wijzigen als het zometeen uit de gemeentegegevens blijkt. Maar ik kan me niet voorstellen dat de TLL ineens wordt gewijzigd, maar het p-v niet en dan dus eigenlijk op foutieve verklaring van de politie(overheid) een tll maakt..

Maar goed, ik ben eigenlijk bang dat het proces verbaal gewoon weer wordt aangepast..

#33:  Auteur: RichardA BerichtGeplaatst: za 02 apr 2011 23:07
    —
Zal ik jullie eens wat leuks vertellen; deze kleine zaak loopt nog steeds. Het gaat om 250 euro voor te hard rijden.

- Ben hier al 3 jaar mee bezig
- ben al voorgekomen; moet volgende maand weer
(kost me 2 werkdagen)
- Heb 6 brieven geschreven, bewijs verzameld, gemeente uitgehoord.

Dit alles door een foutje van de lieve politie <3 lief.

Kan ik geen miljoenen euro's schadevergoeding / smartegeld krijgen nu? Razz

#34:  Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011 11:04
    —
Ik ben dan wel benieuwd wat er allemaal gebeurd is in de verschillende instanties.

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Pagina 3 van 3

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl