Zoekmachine bouwen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#31:  Auteur: cogito-ergo-sum BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 13:24
    —
Arnoud Engelfriet schreef:
Dan laat je ze een geheimhoudingsovereenkomst tekenen met een boetebeding, en hoop je dat dat ze voldoende afschrikt.

Handig dus om het plan vast te laten leggen bij de belastingdienst (bewijs datum) of d.m.v. een i-depot?
http://www.bbtm-bbdm.org/nl/ideeen/idee.html

Arnoud Engelfriet schreef:
Maar als je bedrijfsplan mislukt omdat een ingehuurde kracht er iets over op internet zet, moet je je nog eens drie keer achter de oren krabben of het wel een goed bedrijfsplan is.

Of een ingehuurde kracht maakt er een succes (voor zichzelf) van...

#32:  Auteur: cogito-ergo-sum BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 14:35
    —
Weet iemand misschien waar je een betrouwbaar voorbeeld van een geheimhoudingsovereenkomst incl. boetebeding kan vinden?

In de modellen voor de rechtspraktijk (Kluwer) vind ik geen geheimhoudingsovereenkomst...

#33:  Auteur: Arnoud Engelfriet BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 14:58
    —
Beschermen van een idee - is vastleggen genoeg?

Ik weet zo geen betrouwbare modelgeheimhoudingsovereenkomst.

Arnoud

#34:  Auteur: cogito-ergo-sum BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 15:53
    —
Volgens mij heb ik al een mooi voorbeeld gevonden:
http://www.uu.nl/uupublish/content/Geheimhoudingsovereenkomsten2.PDF

Denk dat de éénzijdige versie, na aanpassing, wel bruikbaar is.

#35:  Auteur: cogito-ergo-sum BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 9:47
    —
Arnoud Engelfriet schreef:
Een brillenzoekmachine lijkt me op zich legaal. Als je met cache bedoelt dat je de pagina's indexeert zodat je snel zoekresultaten kunt genereren: ja dat is prima.


Op bol.com is bijvoorbeeld het volgende te lezen:

"Copyright
Deze site geniet auteursrechtelijke bescherming. Deze site is bestemd voor eigen of intern gebruik van onze klanten, waarbij het niet is toegestaan de site te verveelvoudigen anders dan door het downloaden en bekijken daarvan op een enkele computer, en/of het printen van een enkele hardcopy. Zonder schriftelijke voorafgaande toestemming van bol.com is het niet toegestaan deze site op andere wijze te verveelvoudigen, door te zenden of beschikbaar te stellen op een netwerk."

Maar wanneer je pagina's indexeert en in een eigen cache zet, dan ben je volgens deze copyright-bepalingen toch in overtreding?
Of zijn deze copyright-bepalingen veel te strikt (nietig of vernietigbaar)?

#36:  Auteur: Arnoud Engelfriet BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 10:36
    —
cogito-ergo-sum schreef:
Deze site geniet auteursrechtelijke bescherming. Deze site is bestemd voor eigen of intern gebruik van onze klanten, waarbij het niet is toegestaan de site te verveelvoudigen anders dan door het downloaden en bekijken daarvan op een enkele computer, en/of het printen van een enkele hardcopy. Zonder schriftelijke voorafgaande toestemming van bol.com is het niet toegestaan deze site op andere wijze te verveelvoudigen, door te zenden of beschikbaar te stellen op een netwerk."

Papier is geduldig, maar zo'n tekst publiceren wil nog niet zeggen dat het juridisch houdbaar is. In de Jaap- en Autotrack-zaken oordeelde de rechter dat je je geen recht kunt voorbehouden of toeeigenen dat je niet hebt. De vraag is dus of er wel auteursrecht zit op het materiaal van de site. Als dat er niet is (denk aan de titel van een boek plus de prijs), dan mag je dat overnemen ongeacht water in zo'n claimtekst staat.

Natuurlijk zijn dingen als recensies en wervende teksten over een boek auteursrechtelijk beschermd.

Arnoud

#37:  Auteur: cogito-ergo-sum BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 12:44
    —
binnenkort formulier ik hier nogmaals mijn vraag...

(zonder htmlcode Razz, want dan loopt dit topic vast)



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Laat alle berichten zien
Pagina 3 van 3

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl