RAIO analytische test 16 april 2008 (ook info over inhoud)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

#31:  Auteur: FAM BerichtGeplaatst: do 22 mei 2008 10:01
    —
LindavdS, hoe is je assessment gegaan? Kunnen we je feliciteren? Smile

Als iemand wat meer zou willen vertellen over zijn/haar voorgesprek, dan zou ik dat heel fijn vinden. Draait het bijvoorbeeld alleen om mijn persoonlijkheid, wat ik tot nu toe heb gedaan en mijn motivatie?

#32: Raio Auteur: Rajaa BerichtGeplaatst: do 22 mei 2008 15:08
    —
anne.roodenburg schreef:
Hey allemaal,

Ik heb gister mijn voorgesprek gehad en ik ben ook door naar het assessment. Ook bij mij was het eerste wat ze vroegen waarom ik het zo jong al probeerde (ik word in juni 23). Verder vroegen ze bij mij of ik ook nog 'rare' dingen had gedaan naast de andere, universiteitgerelateerde, nevenactiviteiten. Ik vond het wel moeilijk daar goed op te reageren, maar goed, dat is kennelijk wel gelukt want ik mag door met de procedure!

Ben erg benieuwd hoe het assessment zal zijn!

groet Anne

Hoe lang heeft je gesprek geduurd? Wat hebben ze nog meer gevraagd? Ik heb binnenkort ook een voorgesprek en ik ben nogal zenuwachtig. Graag tips ! Groeten, Rajaa

#33:  Auteur: anne.roodenburg BerichtGeplaatst: do 22 mei 2008 19:44
    —
Bericht verwijderd

Laatst aangepast door anne.roodenburg op za 05 nov 2022 8:06, in totaal 1 keer bewerkt

#34:  Auteur: anne.roodenburg BerichtGeplaatst: do 22 mei 2008 19:49
    —
Bericht verwijderd

Laatst aangepast door anne.roodenburg op za 05 nov 2022 8:06, in totaal 1 keer bewerkt

#35:  Auteur: LindavdS BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 8:58
    —
Ik kan me aansluiten bij Anne. Mijn gesprek duurde een kleine 20 minuten en ze hadden ong. 2 minuten nodig om tot het oordeel te komen dat ik evenwichtig overkwam en goede communicatieve vaardigheden heb.

De opmerking 'wie niet waagt, wie niet wint' moet natuurlijk in context gezien worden: ik heb daar een persoonlijk verhaal bij gehouden waar ze positief en glimlachend op reageerden (het was dus geen minpuntje want ze waren er erg snel over uit dat ik door mocht naar de assesment). Verder verschillen de gesprekken volgens mij erg want ze vroegen bij mij niks over mijn CV of over de opleiding, enkel over mezelf en mijn reacties op bepaalde situaties. Bovendien vroegen ze of ik weleens teleurgesteld was en of ik zelf ooit mensen teleur hebben moeten stellen.

De assesment dag was inderdaad best zwaar maar ook erg leuk. Het advies van Anne is prima: ben gewoon jezelf dan krijg je ook het resultaat waarin je, jezelf herkent. Ook voor mij overigens een positief advies dus nu nog even wachten op het oordeel van de selectiecommissie... Spannend!

#36:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 11:05
    —
Ik vind het goed om te horen dat jullie positief zijn over deze assessments en testen. (Nou ja, jullie zijn dan ook 'door', wellicht hebben anderen er minder goede ervaringen mee Wink )
Je hoort namelijk nog wel eens dat mensen echt gepsychologiseerd worden en de 'deskundigen' er allemaal conclusies uit trekken waar mensen zich niet in herkennen. Nou kan dit natuurlijk ook aan die mensen zelf liggen, maar toch heb ik wel eens de indruk dat de psychologen in al hun wijsheid nogal kunnen doordraven.
Dus het is goed om te weten dat de mensen bij de RAIO sollicitaties in ieder geval hun vak lijken te verstaan.

@ Linda en Anne, is het nu klaar voor jullie? Of volgen er nog meer rondes?

#37:  Auteur: LindavdS BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 11:14
    —
Er zijn in totaal vier rondes, de assessment dag was de derde ronde. Bij een positief advies, zoals bij mij en Anne, wordt het rapport naar de selectiecommissie gestuurd en de commissie beslist dan of we door zijn naar de laatste ronde. Als dat goed gaat zijn we officieel aangenomen!

#38:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 11:18
    —
Spannend! En wat houdt die 'laatste ronde' dan in?

#39:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 11:21
    —
En wat houdt de vierde ronde in?

edit: @Michèle: Laughing

#40:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 11:29
    —
Quick-quicker-quickestest!! Razz

#41:  Auteur: LindavdS BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 11:31
    —
Voorzover ik hier heb gelezen: een gesprek met de selectiecommissie (SRM, 4 personen) dat bestaat uit twee delen:

1. Over je maatschappelijke belangstelling en motivatie e.d.
2. Over je juridische kennis. Bij dat gesprek moet je dan vantevoren een casus uitkiezen en die oplossen en dan met hen van mening wisselen over je antwoorden..

Ik heb die ronde natuurlijk zelf nog niet gehad dus ik spreek niet uit ervaring maar herhaal wat ik op dit forum heb gelezen en van een contact-RAIO (elke rechtbank heeft er één) heb gehoord.

#42:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 13:16
    —
LindavdS schreef:
... dus ik spreek niet uit ervaring maar herhaal wat ik op dit forum heb gelezen en van een contact-RAIO (elke rechtbank heeft er één) heb gehoord.

Ah.. ik dacht misschien heb je al inside-info Wink

#43:  Auteur: LindavdS BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 13:18
    —
Nee, helaas...

#44:  Auteur: FAM BerichtGeplaatst: ma 26 mei 2008 10:59
    —
Bedankt voor de info Anne en Linda!

Ik heb morgen het voorgesprek. Surprised

#45:  Auteur: LindavdS BerichtGeplaatst: ma 26 mei 2008 13:39
    —
Heel veel succes morgen en laat je weten hoe het ging?

Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 3 van 14

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl