Hoe een besluit te lezen?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Hoe een besluit te lezen? Auteur: Stevves BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2008 17:57
    —
Hallo allemaal,

Als jullie onderstaand artikel lezen uit het inrichtingen- en vergunningenbesluit milieubeheer hoe moet ik deze dan uitleggen?

Als categorie van inrichtingen als bedoeld in artikel 41, derde lid, van de Wet geluidhinder, die in belangrijke mate geluidhinder kunnen veroorzaken, worden aangewezen de categorieėn van inrichtingen die zijn genoemd in bijlage I, onder: 1.3, onder a, b, voor zover het thermisch vermogen 75 MW of meer bedraagt, c, 1° en 2°, en d, waarbij voor de toepassing van onderdeel 1.3 veiligheidsfakkels etc. etc.

Wordt hier bedoelt dat voor ZOWEL A als B het thermisch vermogen meer dan 75 MW dient te bedragen, of heeft deze uitzondering alleen betrekking op onderdeel b?

Ik hoor graag jullie visie.

groet,
Stevves

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2008 18:32
    —
De zinsnede "voor zover het thermisch vermogen 75 MW of meer bedraagt" heeft volgens mij alleen betrekking op de inrichtingen genoemd onder b.

Ten eerste lijkt mij dit grammaticaal de meeste logische uitleg.

Ten tweede hebben de inrichtingen onder b inderdaad een "thermisch" vermogen, terwijl de inrichtingen onder a een "motorisch" vermogen hebben. Bovendien wordt in b een vermogen van 50 MW genoemd, terwijl het in a gaat om een vermogen van 15 MW. Dan ligt het niet zo voor de hand om aan beide een "voor zover 75 MW of meer" toe te voegen.

#3:  Auteur: cia76 BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2008 18:52
    —
Dat klopt.

#4:  Auteur: Stevves BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2008 8:23
    —
Ja...

Ik was er al bang voor.


hartelijk dank!
Stevves



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl